نوشته شده توسط : ایران ماداس

این روز ها با گسترش فناوری های نوین، استفاده و خرید از فروشگاه های اینترنتی بسیار مرسوم شده است…

این روز ها با گسترش فناوری های نوین، استفاده و خرید از فروشگاه های اینترنتی بسیار مرسوم شده است. معمولا این فروشگاه های اینترنتی محصولات متنوعی را برای فروش به نمایش می گذارند و برخی دیگر تنها به فروش محصولات خاص و یا برند های خاصی می پردازند.

معمولا در پشت یک فروشگاه های اینترنتی، یک کسب و کار فیزیکی و یا یک شرکت تجاری وجود دارد که با گسترش فعالیت های خود به صورت فروشگاه اینترنتی، تلاش می کند تا مشتریان بیشتری را جذب کرده و خدمات بهتر و راحت تری را به ایشان ارائه نماید.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی نیز یکی از انواع فروشگاه های اینترنتی می باشد که امروزه خرید و فروش لوازم مصرفی پزشکی را برای عموم مصرف کنندگان خانگی و یا مراکز درمانی تسهیل نموده است.

مزیت های فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی می تواند مزیت های زیادی را برای فروشندگان و خریداران داشته باشد. به این معنا که یک فروشگاه اینترنتی می تواند با جلب مخاطبین بیشتر باعث رونق کسب و کار توزیع کنندگان  تجهیزات پزشکی  شده و از سمت و سویی دیگر می تواند موجب تسهیل در خرید برای خریداران لوازم مصرفی پزشکی اعم از عموم مردم و یا مراکز درمانی گردد.

بنابراین از جمله مزیت های فروشگاه های اینترنتی تجهیزات پزشکی عبارتند از:

1. خرید آسان و مقایسه قیمت ها

همانطور که ذکر شد، خرید راحت و آسان، می تواند از جمله مهم ترین مزیت های یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی باشد. چرا که افراد و یا ارگان ها می توانند به راحتی با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی مورد نظر، محصولات مورد نظر خود را از طریق دسته بندی های دقیق جست و جو کرده و ضمن مقایسه کالا های مختلف با برند های متفاوت با یکدیگر، ویژگی های هر کدام را بسته به نیاز خود سنجیده و سپس اقدام به خرید نمایند.

علاوه بر این فروشگاه هایی که اقدام به خرید و فروش تجهیزات پزشکی با برند های مختلف نموده اند، این امکان را برای شما فراهم می آورند که با بررسی ویژگی های برند های مختلف، خریدی خوب داشته باشید. همچنین معمولا در فروشگاه های اینترنتی تجهیزات پزشکی، عکس محصولات به صورت با کیفیت قرار داده شده است و شما می توانید با مشاهده ی تصویر کالا و یا دستگاه و نیز ویژگی های ذکر شده برای آن، خریدی آسان را تجربه نمایید.

2. امکان خرید از هر جا و هر مکان   

در واقع شما می توانید بدون محدودیت زمان و مکان، از هر نقطه ی کشور به راحتی تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را حتی از دور ترین توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی به وسیله ی فروشگاه اینترنتی خریداری نموده و استفاده نمایید. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا شما بدون نیاز به رفت و آمد های غیر ضروری و نسبتا سخت به شهر های مختلف، برای تهیه ی کالا های پزشکی مورد نیاز خود به راحتی تنها با چند کلیک، کالا های پزشکی را درب منزل خود تحویل بگیرید.

البته توجه کنید که حتی برخی از فروشگاه های اینترنتی تجهیزات پزشکی این امکان را برای مشتریان خود به وجود آورده اند که پس از دریافت کالا درب منزل و تایید آن، وجه کالا یا کالا ها را پرداخت نمایید و به این طریق باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان خواهند شد.

4. امکان مشاوره خرید

از دیگر مزیت های خرید از فروشگاه اینترنتی می توان امکان دریافت مشاوره را نام برد. معمولا فروشگاه های اینترنتی یک قسمتی تحت عنوان تماس با ما را برای مشتریان خود فراهم نموده اند.

 بنابراین مصرف کنندگان خانگی و یا مراکز درمانی که قصد خرید تجهیزات و لوازم پزشکی را دارند می توانند از قسمت تماس با ما استفاده کرده و سوالات خود را در خصوص ویژگی های کالا ها و یا دستگاه های پزشکی از ایشان بپرسند.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی وینکل

همچنین این فروشگاه با دریافت نمایندگی از برند های های مختلف تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی ، امداد و نجات و زیبایی، امکان مقایسه ی کالا های مختلف را برای شما به وجود آورده است. شما می توانید به راحتی با تماشای تصاویر با کیفیت محصولات و ویژگی های ذکر شده برای هر محصول در قسمت مربوط به همان محصول، کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

این شرکت همچنین راه های ارتباطی مختلفی را برای مصرف کنندگان ایجاد نموده است تا شما بتوانید به راحتی با دریافت مشاوره از کادر فنی و کارآزموده، پس از برطرف نمودن سوالات خود، اقدام به خرید نمایید.

برای خرید آنلاین تجهیزات و لوازم پزشکی می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید :

تجهیزات پزشکی وینکل



:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

  • تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری
  • تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت
  • تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک
  • -حمایت‌کننده یا پشتیبانی‌کننده حیات
  • کنترل بارداری
  • تمیز یا ضدعفونی‌کننده یا استریل‌کننده وسایل یا محیط برای اهداف پزشکی

وضعیت تجهیزات پزشکی در ایران

ایران با داشتن چهارمین رتبه مهندسی دنیا با بیش از یک‌هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی، حدود ۲۰۰۰ گونه انواع مختلف تجهیزات و ملزومات پزشکی نظیر انواع وسایل یک بار مصرف استریل گرفته تا دستگاه‌های آزمایشگاهی و بیمارستانی و انواع بیومتریال‌ها و ایمپلنت‌های دندانی و ارتوپدی و. . . را تولید می‌کند و ۴۰۰ گونه از این محصول پزشکی با کلاس خطر C و D تولید می‌شوند که همگی به لحاظ رعایت اصول ایمنی و عملکرد بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا، دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت ایران هستند.

محصولات تجهیزات پزشکی ایرانی بر اساس ضوابط و استانداردهای اتحادیه اروپایی تولید می‌شود بطوری که کیفیت محصولات، نیروی کار متخصص، دسترسی به تکنولوژی‌های روز دنیا و پائین بودن قیمت تمام شده محصولات نسبت به کشورهای اروپایی از جمله شاخصه‌های مهم این محصولات است و از این جهات با محصولات کشورهای اروپایی قابل رقابت است.

کشور ایران با همکاری شرکای فعال تجاری در اتحادیه اروپا، تجهیزات و ملزومات پزشکی را مطابق با استانداردهای اتحادیه و نشان CE به کشورهای متقاضی از جمله ۴۰ کشور آسیایی و اروپایی صادر می‌کند که برخی از آن‌ها با انتقال تکنولوژی از ایران به سایر شرکای تجاری در اقصا نقاط دنیا صورت می‌پذیرد.

از جمله روش‌هایی که تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات محصولات تجهیزات پزشکی خود به کشورهای خارجی انجام می‌دهند می‌توان به ارسال محصولات با درج نام ایران به عنوان کشور سازنده (made in iran) یا تولید محصولات در داخل و بسته‌بندی آن با نام کشور سفارش دهنده و صادرات آن‌ها اشاره کرد که این روش به دلیل مشارکت سایر کشورها، بسیار مورد استقبال کشورهای اروپایی قرار گرفته‌است. همچنین ایجاد یک خط تولید مشترک بین شرکای تجاری و شرکت‌های تولیدکننده ایرانی برای ساخت و تولید محصولات مورد نظر به سایر کشورهای متقاضی، از دیگر روش‌های تولید و صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی ایرانی است.

تجارت و بازار تجهیزات پزشکی در ایران

پس از مرحله تولید که توسط تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که بایستی دارای مجوز مربوطه از اداره کل تجهیزات پزشکی باشند ، فروش و پخش این تجهیزات از طریق شبکه بازرگانی و فروش محقق می گردد. از جمله عمده ترین مراکز پخش تجهیزات پزشکی می توان به مجتمع کالای پزشکی ایران واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی و همچنین بازار تجهیزات پزشکی سه راه جمهوری اشاره نمود.

علاوه بر روش معمول عمده و خرده فروشی اخیرا نیز فروش مجازی و فروشگاه اینترنتی در این زمینه فعال شده اند که از جمله دیجی کالا نیز در بخش محدودی شروع به فروش تجهیزات و کالای پزشکی نموده است



:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با بیان اینکه در دوران کرونا نتیجه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها مشاهده شد، گفت: در این دوران ، ایران جزو کشورهایی بود که با تولید سریع ونتیلاتور و سایر تجهیزات پزشکی، کشور را از واردات این اقلام بی‌نیاز کرد.

رضا نقی‌پور اصل روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کشورمان در این دوران همچنین در زمینه تولید دوربین های حرارتی و کیت‌های تشخیص، الکل و ماسک  نیز خود را بی‌نیاز کرد و حتی توانست ماسک N۹۷ نانو (سه لایه) را نیز تولید و صادر کند.

وی با بیان اینکه دولت با تمام توان برای مبارزه با کرونا به میدان آمد، افزود: بیشتر کشورها همچون آمریکا در زمینه ونتیلاتور و سایر تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه بودند و ایران اسلامی به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام توان و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها سربلندانه و بدون کمبود تجهیزات پزشکی با بیماری کووید ۱۹ مبارزه کرد.

ایجاد نمایندگی و شعبات شرکت برای پیگیری سیاست اقتصاد دانش‌بنیان در مراکز استان‌ها در اولویت کاری قرار گرفته استمدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور  با بیان اینکه این صندوق به عنوان یک شرکت مادر تخصصی ملزم است در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها شعبه و یا نمایندگی داشته باشد افزود: در این راستا و برای پیگیری سیاست اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد نمایندگی و شعبات شرکت را در مراکز استان‌ها در اولویت کاری قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ یک شعبه و در سال گذشته هم یک شعبه در ۲ مرکز استان راه‌اندازی شد، گفت: باید تا پایان سال ۱۳۹۹ در ۲۰ استان نمایندگی دایر می‌شد که به علت شیوع کرونا از این برنامه عقب ماندیم ولی امید است در سال ۱۴۰۰ تعداد استان‌های دارای شعبه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به ۲۰ مورد برسد به طوری که تاکنون در هفت استان این مهم تحقق یافته است.

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با بیان اینکه در اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه ای در این زمینه با استانداری آذربایجان‌غربی منعقد شد، افزود: هم‌اکنون اولویت اول در ایجاد نمایندگی شرکت مراکز استان‌ها به ویژه استان‌های کم برخوردار و شهرستان‌های دارای دانشگاه و نزدیک به مراکز استان‌هاست.

ایده‌ها، خلاقیت ها و صنایعی که بر پایه دانش است حمایت می‌شود

نقی‌پور اصل با بیان اینکه این شرکت رابط بین دانشگاه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: از ایده‌ها، خلاقیت ها و همچنین صنایعی که بر پایه دانش است حمایت می‌شود تا آن دانش به تولید رسانده شود.

وی در خصوص این سوال که آذربایجان غربی یک استان کشاورزی است و فعالیت‌های مربوط به کشاورزی به چه نحوی حمایت می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه در سه حوزه نانو، زیست فناوری (بایو) و صنایع پیشرفته پزشکی فعالیت داریم و حتی رهبری نیز در این راستا تاکید دارند، فعالیت و حمایت از طرح‌های کشاورزی در قالب زیست فناوری از جمله ماشین‌آلات کشاورزی، آنزیم‌ها، مکمل‌های غذایی و کودهای کشاورزی بر مبنای این دانش مورد حمایت قرار می گیرند.‌

وی اضافه کرد: همچنین براساس آخرین یافته‌های علمی، بیشترین تکنولوژی صنعتی در دنیا در حوزه کشاورزی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق می‌دهد و در این زمینه از استان‌هایی نظیر آذربایجان‌غربی و مازندران که قطب کشاورزی هستند حمایت می‌کنیم و آماده حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در حوزه زیست فناوری فعال هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با بیان اینکه صنایع پیشرفته به آن دسته صنایعی اطلاق می‌شود که فناور محور و نوآور بوده و موجب ارز آوری بیشتری باشند، بیان کرد: این قبیل صنایع با کمترین هزینه بیشترین درآمد را دارند و از اینرو برای این صنایع کدهایی تعریف شده که براساس آن از آنها حمایت می‌شود.

نقی‌پور اصل، در پاسخ این سوال هم که از صنایع برای فعالیت در حوزه‌های مدنظر این شرکت دعوت به همکاری می‌شود گفت: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تقاضا محور است و صنایع باید در این راستا پیگیر بوده تا در صورت نیاز از خدمات این شرکت منتفع شوند.

تسهیلات ارزان قیمت به صنایع دانش بنیان اعطا می‌شود

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت به صنایع مورد حمایت اعطا می‌شود، افزود: از صنایع نوپا مثل استارت تاپ‌ها هم برای ادامه فعالیتشان به ویژه در زمینه طراحی صنعتی، انبوه سازی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات و تولید و اشاعه دانش و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور در زمینه جایگاه آذربایجان غربی در حوزه صنایع پیشرفته اظهار داشت: در این استان با وجود مراکز دانشگاهی، پارک علمی و فناوری و وجود پتانسیل‌های بالا در حوزه صنایع فناورانه حرکت قابل توجهی در این حوزه صورت نگرفته و این در حالی است که آذربایجان‌شرقی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

بیشترین درخواست برای فعالیت در زمینه صنایع پیشرفته مربوط به تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، فارس، یزد، اصفهان و کرمان استوی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس صندوق تابحال از هزار و ۹۵۰ طرح حمایت شده است افزود: بیشترین درخواست از استان‌ها برای فعالیت در زمینه صنایع پیشرفته به ترتیب مربوط به تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، فارس، یزد، اصفهان و کرمان است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، استارتاپ‌ها و تمامی شرکت‌هایی که بر رویه دانش فعالیت می‌کنند، در قالب ارایه تسهیلات، ضمانت نامه، خدمات کارشناسی و سرمایه ریسک‌پذیر حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه جهان وارد انقلاب صنعتی چهارم شده‌ است، افزود: این امر به منزله آن است که صنایع مختلف در دنیا به جهت تغییر و تحول‌های سریع، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بروزرسانی می‌شوند و به همین جهت کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست و شرکت‌ها ایده‌های خود را به میدان آورده تا به کشور کمک کنند.

رکورد ۲۲ سال گذشته در زمینه صدور ضمانت نامه و ارایه تسهیلات امسال شکسته شد

نقی پور اصل اظهار داشت: این شرکت برای ۲ سال متوالی به عنوان دستگاه برتر وزارت صنعت و معدن و تجارت معرفی شده است و این در حالیست که در سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت و گاهی به خاطر محدودیت‌های کرونایی با دو سوم ظرفیت فعالیت می‌کردیم ولی با این شرایط رکورد ۲۲ سال گذشته در زمینه صدور ضمانت نامه و ارایه تسهیلات امسال شکسته شد.

وی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات اعطایی از پنج تا ۱۳ درصد متغیر است، گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات در نهایت ۲ تا سه سال است و مانند سایر حوزه‌ها نیست که مدت بازپرداخت تسهیلات ۶ سال باشد زیرا صنعتی که طی ۲ سال نتواند به بازدهی برسد در واقع منسوخ می‌شود و سایر ایده‌ها و طرح‌ها جایگزین آن می‌ گردد.

از بخش خصوصی و تعاونی ها در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی حمایت می شودنقی‌پور اصل با اشاره به اینکه این حمایت‌ها با هدف توانمندکردن شرکت‌ها انجام می‌گیرد، گفت: حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور بیان کرد: فرآیند ارایه خدمات، از دستاوردهای مهم این صندوق بوده و تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان و افزایش سرمایه نیز با قوت پیگیری می‌شود.

وی در خصوص اثر بخشی تحریم‌ها در حوزه صنایع پیشرفته با بیان اینکه تحریم‌ها هم نعمت و هم نکبت است، گفت: علاوه‌بر این تحریم‌ها هزینه و بار روانی برای جامعه دارد و در برخی حوزه‌ها مثل تامین دارو و مواد اولیه مانع ایجاد کرده ولی در سایه تحریم شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور امسال موفق به ساخت دستگاه ونتیلاتور شدند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی شرکت‌ها با اختراع دستگاه الکتریسیته که نانو را سوار بر پارچه می کرد توانستند اقدام به تولید ماسک کنند که این دستگاه حتی به کشور چین نیز صادر شد و این در حالی است که چین از صادرکنندگان مهم تجهیزات پزشکی به دنیاست.

به گزارش ایرنا، حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور است.



:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمان در بسیار تحت فشار هستند و در صورت توافق مسئولان استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی شهر اقدام خواهد شد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: با افزایش تعداد بستری ها پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان در حال انجام است.

فرماندار زنجان، ادامه داد: به محض اینکه تجهیزات بیمارستان صحرایی که توسط وزارت دفاع در حال تامین است وارد استان شود بلافاصله نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

فرماندار زنجان، یادآور شد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان روزانه روند افزایشی دارد.

وی افزود: با وجود افزایش ۴۰ تخت آی سی یو به تعداد تخت های بیمارستانی زنجان، ضروری است کمبودها در این زمینه رفع شود.

عسگری با بیان اینکه شاهد سرعت افزایشی مبتلایان به ویروس پیشرفته کرونا هستیم، تصریح کرد: احتمال کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمانی در شهرستان زنجان بسیار تحت فشار هستند.

عسگری، با اشاره به شرایط به وجود آمده گفت: شاهد کمبود تجهیزات و امکانات نیز هستیم.

به گفته فرماندار زنجان اگر روند فعلی شیوع مبتلایان به کرونا ادامه داشته باشد با بحران جدی روبه رو خواهیم شد.

وی تنها راه مقابله با این وضعیت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه همچنان در سطح شهر زنجان شاهد رفتارهای پرخطر هستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با وضعیت استاندارد فاصله زیادی دارد.

عسگری ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده شرایط سخت تری را پیش رو خواهیم داشت و برای مقابله با این شرایط پیش بینی هایی هم انجام شده است.

به گفته وی، بیمارانی که حال عمومی آنها زیاد وخیم نباشد با کمک پزشکان عمومی در منازل بستری می شوند.

فرماندار زنجان گفت: امیدواریم به مرحله کمبود تخت‌های بیمارستانی نرسیم و شاهد کاهش مبتلایان باشیم.

عسگری در پایان سخنان خود، با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی ناوگان‌های عمومی به ستاد کرونای استان داده شده است، افزود: در صورت توافق استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی(اتوبوس‌های شهری) اقدام می‌شود.

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمان در بسیار تحت فشار هستند و در صورت توافق مسئولان استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی شهر اقدام خواهد شد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: با افزایش تعداد بستری ها پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان در حال انجام است.

فرماندار زنجان، ادامه داد: به محض اینکه تجهیزات بیمارستان صحرایی که توسط وزارت دفاع در حال تامین است وارد استان شود بلافاصله نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

فرماندار زنجان، یادآور شد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان روزانه روند افزایشی دارد.

وی افزود: با وجود افزایش ۴۰ تخت آی سی یو به تعداد تخت های بیمارستانی زنجان، ضروری است کمبودها در این زمینه رفع شود.

عسگری با بیان اینکه شاهد سرعت افزایشی مبتلایان به ویروس پیشرفته کرونا هستیم، تصریح کرد: احتمال کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمانی در شهرستان زنجان بسیار تحت فشار هستند.

عسگری، با اشاره به شرایط به وجود آمده گفت: شاهد کمبود تجهیزات و امکانات نیز هستیم.

به گفته فرماندار زنجان اگر روند فعلی شیوع مبتلایان به کرونا ادامه داشته باشد با بحران جدی روبه رو خواهیم شد.

وی تنها راه مقابله با این وضعیت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه همچنان در سطح شهر زنجان شاهد رفتارهای پرخطر هستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با وضعیت استاندارد فاصله زیادی دارد.

عسگری ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده شرایط سخت تری را پیش رو خواهیم داشت و برای مقابله با این شرایط پیش بینی هایی هم انجام شده است.

به گفته وی، بیمارانی که حال عمومی آنها زیاد وخیم نباشد با کمک پزشکان عمومی در منازل بستری می شوند.

فرماندار زنجان گفت: امیدواریم به مرحله کمبود تخت‌های بیمارستانی نرسیم و شاهد کاهش مبتلایان باشیم.

کادر درمان تحت فشار هستند/ با کمبود تجهیزات پزشکی و تخت روبرو هستیم/ احتمال تعطیلی ناوگان‌های عمومی شهر

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمان در بسیار تحت فشار هستند و در صورت توافق مسئولان استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی شهر اقدام خواهد شد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: با افزایش تعداد بستری ها پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان در حال انجام است.

فرماندار زنجان، ادامه داد: به محض اینکه تجهیزات بیمارستان صحرایی که توسط وزارت دفاع در حال تامین است وارد استان شود بلافاصله نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

فرماندار زنجان، یادآور شد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان روزانه روند افزایشی دارد.

وی افزود: با وجود افزایش ۴۰ تخت آی سی یو به تعداد تخت های بیمارستانی زنجان، ضروری است کمبودها در این زمینه رفع شود.

عسگری با بیان اینکه شاهد سرعت افزایشی مبتلایان به ویروس پیشرفته کرونا هستیم، تصریح کرد: احتمال کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمانی در شهرستان زنجان بسیار تحت فشار هستند.

عسگری، با اشاره به شرایط به وجود آمده گفت: شاهد کمبود تجهیزات و امکانات نیز هستیم.

به گفته فرماندار زنجان اگر روند فعلی شیوع مبتلایان به کرونا ادامه داشته باشد با بحران جدی روبه رو خواهیم شد.

وی تنها راه مقابله با این وضعیت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه همچنان در سطح شهر زنجان شاهد رفتارهای پرخطر هستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با وضعیت استاندارد فاصله زیادی دارد.

عسگری ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده شرایط سخت تری را پیش رو خواهیم داشت و برای مقابله با این شرایط پیش بینی هایی هم انجام شده است.

به گفته وی، بیمارانی که حال عمومی آنها زیاد وخیم نباشد با کمک پزشکان عمومی در منازل بستری می شوند.

فرماندار زنجان گفت: امیدواریم به مرحله کمبود تخت‌های بیمارستانی نرسیم و شاهد کاهش مبتلایان باشیم.

عسگری در پایان سخنان خود، با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی ناوگان‌های عمومی به ستاد کرونای استان داده شده است، افزود: در صورت توافق استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی(اتوبوس‌های شهری) اقدام می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس
 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف بها دادن به تولیدات داخلی به اجرای ۲۵ پروژه ملی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی ورود کرد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه پنجم تولید، درصدد برآمده است تا بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور را در اختیار تولیدکنندگان و فناوران داخلی قرار دهد. بر همین اساس نیز برنامه‌ای راهبردی طراحی کرده است تا بر اساس آن ۲۵ پروژه تولید این تجهیزات را به سرانجام برساند.

این محصولات در حوزه‌هایی چون تولید دستگاه‌های تصویربرداری، تولید استنت قلب و عروق، مواد اولیه خطوط تولید تجهیزات پزشکی، تولید دستگاه قند خون و نوار تست قند خون و زیست مواد به تولید خواهد رسید و تا ۵ سال آینده بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

تولید دستگاه‌های تصویربرداری

یکی از برنامه‌های ستاد زیست فناوری تعریف ۶ پروژه تولید دستگاه‌های تصویربرداری است. قرار است این کار به اشتغال ۵۰ نفر منجر شود و ۱۷۰ میلیون دلار برای کشور ارزش آفرینی کند. برنامه ۳ ساله‌ای نیز برای نهایی شدن این کار، مدنظر قرار دارد. تجهیزات تصویربرداری پزشکی برای بررسی بیماری‌ها و ارائه تصویر از اندام داخلی بدن کاربرد دارند و دقت درمان و شناخت درست از بیماری را بالا می‌برند.

تولید استنت قلب و عروق

برنامه زمانی اجرای ۱ پروژه داخلی تولید استنت قلب و عروق با فناوری کاملاً بومی نیز برای ۲ سال آینده طرح ریزی شده است. کاری که دستاوردهایی چون ایجاد ارزش افزوده ۱۲۸ میلیون دلاری و اشتغال ۵۰ نفر را در پی خواهد داشت.

استنت‌گذاری عروق قلبی بخشی از پروسه درمانی آنژیوپلاستی است که می‌تواند از گرفتگی مجدد عروق جلوگیری کند. افرادی که عمل آنژیوپلاستی انجام می‌دهند به گذاشتن استنت در شریان‌های مسدود شده خود نیاز دارند. این تجهیز پزشکی از دیواره‌های شریان حمایت می‌کند تا از باریک شدن مجدد شریان پس از انجام آنژیوپلاستی جلوگیری شود.

مواد اولیه خط تولید تجهیزات پزشکی

یکی دیگر از برنامه‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید مواد اولیه خط تولید تجهیزات پزشکی است که در قالب ۱۰ پروژه ساله اجرایی خواهد شد. طرحی که با اتمام خود ۱۲۰ میلیون دلار پول به کشور تزریق می‌کند و برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد. این مواد جز مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازها برای تولید تجهیزات پزشکی هستند و سالیانه برای خرید آنها ارز زیادی از کشور خارج می‌شود.

تولید دستگاه قند خون و نوار تست قند خون

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد است که تولید دستگاه و نوار تست قند خون را در ۴ پروژه ۲ ساله اجرایی کند. طرحی راهبردی و مهم با ۸۶ میلیون دلار ارزش افزوده و ایجاد یکصد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور.

تولید زیست مواد

تولید زیست‌مواد نیز برنامه دیگر این ستاد با کمک شرکت‌های دانش بنیان است. برای این کار، ۴ پروژه تعریف شده که در طی ۵ سال به نتیجه خواهد رسید و یک هزار میلیون دلار ارزش افزوده برای اقتصاد کشور و ۲۰۰ شغل برای جامعه متخصص و فناور کشور به همراه خواهد داشت.

زیست‌ماده به موادی با منشأ مصنوعی یا طبیعی گفته می‌شود، که برای بهبود، درمان، التیام یا جایگزینی بافت موجودات زنده به کار می‌رود. بیومواد می‌توانند از طبیعت گرفته شوند یا در آزمایشگاه‌ها به وسیله به کار بردن آلیاژهای فلزی، سرامیک ها، پلیمرها و کامپوزیت ها با روش‌های شیمیایی ساخته شوند.



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بلند کردن و جابجایی بیماران یا در یک موسسه مراقبت های بهداشتی یا در خانه می تواند کار خطرناکی باشد ، زیرا انجام نادرست این کار می تواند به بیمار آسیب برساند یا به لیفت آسیب برساند. FDA یک بارگیری جامع دارد که روشهای بالا بردن ایمن بیماران را در این جزوه رنگی خراب می کند. اما ما اطلاعات مربوط به آن صفحه را در زیر جمع آوری کرده ایم:

نکات ایمنی مراقب

برای جلوگیری از آسیب کمر از آسانسور برای این فعالیت ها استفاده کنید:

بالابر از کف
انتقال صندلی تخت
انتقال جانبی
اندام بلند کردن
توالت / حمام کردن
تغییر مکان
فشار ندهید ، فشار ندهید یا بلند نکنید در حالی که:

خارج از تعادل یا خم شدن به جلو
پیچ و تاب و / یا رسیدن
گرفتار یک فضای محدود
نکته: تا جایی که ممکن است نزدیک بیمار باشید تا از استرس ناشی از خم شدن جلوگیری شود.

بالابر خود را بشناسید

patient lift

نکته: دانستن بالابر بیمار و نحوه استفاده صحیح از آن می تواند از سقوط بیمار از روی بالابر جلوگیری کند – که ممکن است باعث آسیب هایی از جمله ضربه به سر ، شکستگی و مرگ شود.

قبل از استفاده از بالابر، وضعیت بیمار را بررسی کنید

قبل از استفاده از لیفت بیمار ، بررسی کنید:

توانایی های جسمی بیمار
بررسی کنید که آیا بیمار می تواند در انتقال کمک کند.
وزن و وضعیت جسمی بیمار را بررسی کنید. برای اطمینان از مناسب بودن بالابر از دستورالعمل های سازنده استفاده کنید.
مشخص کنید که چه تعداد مراقب برای بالا بردن ایمن بیمار لازم است.
وضعیت پزشکی بیمار
مطمئن شوید که از نظر وضعیت بیمار لیفت و اسلینگ صحیح دارید.
اطمینان حاصل کنید که لیفت وضعیت بیمار را بدتر نمی کند.
وضعیت روانی بیمار
در صورت هشدار ، اطمینان حاصل کنید که بیمار قادر به درک و دنبال کردن دستورالعمل ها است.
اطمینان حاصل کنید که بیمار آماده قرار گرفتن در بالابر است.
در صورت تحریک ، مقاومت یا مبارزه با بیمار باید از استفاده از لیفت بیمار جلوگیری شود.

Sling و Sling Bar را انتخاب کنید

برای افزایش ایمنی بیمار ، از نوع و اندازه صحیح اسلینگ برای بیمار خود استفاده کنید. زنجیر و نوار زنجیر را بر اساس توصیه های سازنده برای معیارهای زیر انتخاب کنید:

نوع کار انتقال
وضعیت پزشکی بیمار
اندازه و وزن بیمار
حساسیت به فشار میله های اسلینگ
از یک میله اسلینگ متناسب با اندازه بیمار استفاده کنید.
ترکیب زنجیر / زنجیر را انتخاب کنید که بیمار را در یک زاویه امن قرار دهد.
برای نوار اسلینگ فقط از اسلینگ با نوع ضمیمه گیره یا حلقه صحیح استفاده کنید.
نیاز به پشتیبانی کامل
نیاز به پشتیبانی سر
نیاز به بالشتک
بیمار ترجیحی یا متوسط ​​است
برخی از شرایط پزشکی مانند سکته مغزی ، شرایط ارتوپدی ، قطع عضو یا برخی زخم ها ممکن است در انتخاب زنجیر تأثیر بگذارد.

میله های اسلینگ

از یک میله اسلینگ متناسب با اندازه بیمار استفاده کنید.
ترکیب زنجیر / زنجیر را انتخاب کنید که بیمار را در یک زاویه امن قرار دهد.
برای نوار اسلینگ فقط از اسلینگ با نوع ضمیمه گیره یا حلقه صحیح استفاده کنید.

محیط را آماده کنید

تعداد مراقبان مورد نیاز را تعیین کنید:

اکثر آسانسورها برای کار ایمن و آسانسور و کنترل بیمار به دو یا چند مراقب نیاز دارند.
موقعیت بلند کردن و سطح دریافت:

پایه های پایه را بلند یا نزدیک دستگاه بیمار حرکت دهید.
پایه های پایه معمولاً در موقعیت کاملاً باز ثبات بیشتری دارند.
موقعیت را بلند کنید و سطح دریافت را در ارتفاع صحیح قرار دهید تا بیمار به راحتی منتقل شود.
مسیر بالابر:

اطمینان حاصل کنید که فضای لازم برای چرخش آسانسور و حرکت آزادانه به محل دریافت وجود دارد.
اطمینان حاصل کنید که آسانسور می تواند در زیر یا اطراف سطح گیرنده و از طریق درهای اتاق قرار گیرد.

تجهیزات را آماده کنید

اطمینان حاصل کنید که باتری برای انتقال شارژ شده است.
قبل از آوردن لیفت به بیمار ، کنترل های لیفت را آزمایش کنید.
اطمینان حاصل کنید که ویژگی انتشار اضطراری کار می کند.
اطمینان حاصل کنید که سطح دریافت پایدار و قفل شده است.
اطمینان حاصل کنید که قلاب ها ، قلاب ها ، زنجیرها ، تسمه ها و تکیه گاه ها در دسترس ، مناسب و به اندازه مناسب هستند.
محدودیت های وزنه برداری و اسلینگ را بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که وزن بیمار از حد مجاز فراتر نمی رود.
نواحی اسلینگ و اتصال را از نظر پارگی ، سوراخ و درزهای فرسوده بررسی کنید.
با هیچ نشانه ای از سایش از زنجیر استفاده نکنید

بیمار را در Sling قرار دهید

بیمار را در اسلینگ قرار دهید.
موقعیت زنجیر را در زیر ستون فقرات بیمار قرار دهید.
بندهای پا را صاف زیر بیمار قرار دهید. اجازه ندهید مواد تا شود.
اطمینان حاصل کنید که دهانه زنجیر به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند بیمار را از آن خارج کند یا برای ریزش بیمار خیلی کوچک باشد.
میله زنجیر پایین به بیمار. اجازه ندهید که میله زنجیر به بیمار برخورد کند.
طبق دستور کارخانه سازنده ، نوارهای تسمه را به نوار تسمه وصل کنید.
برای اطمینان از متعادل بودن زنجیر از حلقه های منطبق هر طرف استفاده کنید.
حلقه هایی را انتخاب کنید که بهترین زاویه و موقعیت را برای بیمار فراهم کند.
اطمینان حاصل کنید که همه گیره ها یا حلقه ها ایمن هستند و با بالا بردن بیمار چسبیده می مانند.
اطمینان حاصل کنید که بندها پیچ خورده نیستند.
در صورت نیاز اطمینان حاصل کنید که از سر و یا پشت بیمار پشتیبانی می شود.

ایمنی را بررسی کنید

قبل از بلند کردن بیمار ، بررسی ایمنی را انجام دهید:

تمام قلاب ها و اتصال دهنده ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در حین استفاده قفل نمی شوند.
موقعیت و ثبات تسمه ها و سایر تجهیزات را قبل از بلند کردن بیمار بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که گیره ها ، قفل ها و میله ها از نظر ایمنی محکم و از نظر ساختاری سالم هستند.
برای بالابرهای برقی ، اطمینان حاصل کنید که باتری ها همیشه شارژ شده اند

بیمار را بلند کنید

بیمار را دو اینچ از سطح بلند کنید تا از امنیت بیمار اطمینان حاصل کنید. موارد زیر را بررسی کنید:
تسمه های زنجیر توسط محافظ روی میله زنجیر محدود می شوند و از آن جدا نمی شوند.
وزن بین بندها به طور مساوی پخش می شود.
بیمار از زنجیر یا نوک به عقب یا جلو بلغزد.
راحتی بیمار را بررسی کنید:
مطمئن شوید که اسلینگ پوست بیمار را نیشگون نمی گیرد و نمی کشد.
بپرسید آیا بیمار راحت است؟
به دنبال علائم غیر کلامی ناراحتی باشید.
بیمار را به آرامی بلند کنید ، فقط به اندازه لازم برای انتقال کامل. موارد زیر را بررسی کنید:
بیمار هنوز راحت است.
اسلینگ به پوست بیمار آسیب نمی رساند.

بیمار را پایین بیاورید

هنگامی که به آرامی به سمت سطح دریافت کننده حرکت می کنید ، از فشار عملی عملی برای هدایت بیمار استفاده کنید.
به آرامی بیمار را به سمت دریافت سطح پایین بیاورید. قبل از آزاد كردن وزن بیمار ، بدن بیمار را در موقعیت درستی در سطح دریافت كنید.
وزن بیمار را آزاد کنید. اجازه ندهید که میله اسلینگ به بیمار برخورد کند.
با استفاده از دستورالعمل های سازنده ، زنجیر را از بالابر جدا کنید
در صورت لزوم ، اسلینگ را با احتیاط از بدن بیمار خارج کنید.
مراقب باشید پوست بیمار آسیب نبیند.
اطمینان حاصل کنید که با برداشتن اسلینگ ، بیماران نشسته به جلو نمی افتند.
در صورت قطع برق ، از اورژانس برای کاهش دستی بیمار استفاده کنید.

بالابر بیمار در خانه

قبل از راه اندازی لیفت بیمار در خانه ، از یک متخصص پزشکی واجد شرایط آموزش بگیرید.
دستورالعمل های سازنده را نزدیک بالابر خود نگه دارید و همیشه آنها را دنبال کنید.
در صورت توقف عملکرد آسانسور ، برنامه پشتیبان تهیه کنید.
هنگام انتخاب آسانسور برای مصارف خانگی ، اطمینان حاصل کنید که تعداد لازم مراقبان لازم برای کارکردن آسانسور را دارید.
کودکان و حیوانات خانگی را از آسانسور دور کنید
مطمئن شوید که هشدارها و پیام های خطا را تشخیص داده و آنها را درک کرده اید. همیشه وقتی زنگ هشدار را می شنوید ، آن را دنبال کنید.
در صورت نیاز به کمک یا مشکلی در دستگاه ، با تامین کننده یا سازنده خود تماس بگیرید.

مراقبت از اسلینگ

اسلینگ ها را بین بیماران به اشتراک نگذارید ، مگر اینکه زخم ها به درستی شسته و ضد عفونی شوند.
مناطقی را که با پوست بیمار تماس دارند ضد عفونی و اسکراب کنید.
سفید نکنید. اتو نکنید. فقط در هوا خشک می شود. خشک نکنید
زنجیرهای یکبار مصرف استفاده شده را دور بریزید.
دستورالعمل های بهداشتی و شستشوی سازنده را دنبال کنید.
در صورت لزوم آرماتورهای فلزی یا پلاستیکی را بردارید.
Sling Care پس از هر بار استفاده ، ضد زنگ را ضد عفونی کنید.
از اسلینگ که فرسوده ، پاره یا سوراخ شده اند استفاده نکنید. اگر اسلینگ نشانه هایی از سایش نشان داد ، بلافاصله آن را تعویض کنید.



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

جواب آزمایش ایدز : تفسیر کامل نتایج آزمایش (HIV) ایدز – تفسیر نتایج آزمایش ایدز





 

تفسیر نتایج آزمایش ایدز

 

هر یک از بزرگسالان می توانند از حداقل یک بار برای آزمایش HIV استفاده کنند بسیاری از مردم هرگز یاد نمی گیرند که چطور اچ آی وی دریافت می کنند و یا آنها از آن استفاده می کنند.

بعضی از آنها همجنسگرا بودند اما شریک زندگی آنها رابطه جنسی داشتند یا از مواد مخدر تزریق شده خارج از رابطه استفاده می کردند.

 

 

 

یک نفر هر چه زودتر یاد بگیرد که اچ آی وی دارد زودتر می توانند برای درمان ارجاع شود و زندگی عادی داشته باشند اجتناب از این دانش تنها زندگی و رفاه را کوتاه می کند و دیگران را در معرض خطر قرار می دهد.

تست HIV باید یک بخش معمول از عمل پزشکی باشد اکثر ایالت ها دیگر نیازی به تایید رسمی امضا برای آزمایش HIV ندارند.

مهم است که زنان باردار آزمایش شوند زیرا داروها در کاهش انتقال HIV از مادر به نوزاد بسیار موثر هستند.

آزمایش HIV معمولاً یک فرایند دو مرحله ای است:

  • گام اول این است که برای پروتئین های خاص HIV آنتی بادی یا آنتی ژن در خون یا بزاق آزمایش کنید اگر آزمایش مثبت باشد...
  • آزمایش دیگری به نام Western blot انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نتیجه اول درست است.

تست های HIV ممکن است برخی از عفونت ها را از دست بدهد که منجر به آزمایش های منفی کاذب می شود این اغلب به زودی پس از عفونت اتفاق می افتد زمانی که آنتی بادی هنوز توسعه نیافته است و یا فقط شروع به تشکیل و در سطح بسیار پایین برای تشخیص (در حدود چهار هفته از عفونت) باشد.توجه: مکان های آزمایش HIV رایگان در هر ایالت آمریکا وجود دارد.

 

ویروس نقص ایمنی بدن (HIV) چیست ؟

HIV مخفف ویروس نقص ایمنی بدن است این ویروس است که سبب سندرم کمبود ایمنی یا ایدز می شود HIV یک ویروس پیچیده است این سلولها عمدتاً در سلولهای اختصاصی سیستم ایمنی بدن به نام لنفوسیت های CD4 تولید می شوند در طی تکرار HIV سلول های CD4 نابود می شوند همانطور که سلول ها بیشتر و بیشتر کشته می شوند بدن توانایی مبارزه با بسیاری از عفونت ها را از دست می دهد.

اگر تعداد سلول های CD4 در جریان خون کمتر از 200 در هر میلی متر مکعب باشد یا اگر برخی دیگر از شرایط ویژه سلامتی رخ دهد فرد به عنوان مبتلا به ایدز تعریف می شود این شرایط بهداشتی ویژه شامل عفونت ها و سرطان هایی است که از سیستم ایمنی سرکوب شده استفاده می کنند.

صرف نظر از میزان CD4، افراد مبتلا به عفونت ویروس اچ آی وی را حمل می کنند و می توانند از طریق رابطه جنسی محافظت نشده یا تماس با خون و یا برخی از مایعات بدن دیگر، آن را به دیگران گسترش دهند.

عفونتHIV ناشناخته مسئول انتقال مداوم است حتی در حدود یک سوم انتقال در ایالات متحده است. تا دسامبر 2012 (تخمین های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها [CDC] ایالات متحده 1.2 میلیون مورد در افرادی که بیش از 13 سال سن دارند برآورد شده است .

بنابراین، آزمایش HIV برای تشخیص کسانی که تازه آلوده شده اند و برای شناسایی عفونت های قبلی تشخیص داده نشده و برای از بین بردن ذهن افراد غیر آلوده مهم است تست HIV نیز برای کاهش خطر انتقال در دوران بارداری، انتقال خون و پیوند بافت استفاده می شود.

CDC توصیه می کند یک آزمون روتین HIV برای بزرگسالان و بزرگسالان 13 تا 64 ساله در تمام مراکز مراقبت های سلامت، همه زنان در دوران بارداری و نوزادان تازه متولد شده از زنان مبتلا به HIV انجام شود بنابراین، آزمایش HIV به عنوان بخشی از عملیات معمول پزشکی در نظر گرفته می شود شبیه به آزمایش هایی است که برای سایر بیماری ها نمایش داده می شود.

در سال 2006، CDC توصیه می کند رضایت کتبی مخصوص HIVرا برای آزمایش در مراکز سلامت و درمان به منظور کاهش نشانه های ناخواسته و تشخیص حذف شود رضایت آزمون HIV با فرم های رضایت عمومی در نظر گرفته می شود و بیماران مطلع می شوند که آزمایش HIV به صورت روتین انجام خواهد شد.

افرادی که در معرض خطر ابتلا به HIV هستند باید حداقل سالیانه آزمایش شوند گاهی اوقات متخصصان مراقبت های سلامت درخواست یا لازم به آزمایش را به عنوان بخشی از ارزیابی و درمان برای سایر شرایط، مانند زنان تحت درمان با فن آوری های باروری کمک برای ناباروری و یا درمان هپاتیت ویروسی افزایش نگرانی وجود دارد.

 

انواع مختلف آزمایش HIV چیست ؟

سه نوع اصلی از آزمایشات HIV وجود دارد:

آزمایش های آنتی بادی، آزمایش های RNA (بار ویروسی) و آزمایش ترکیبی که هر دو آنتی بادی ها و پروتئین ویروسی به نامp24 (تست آنتی بادی-آنتی ژن) یا HIVAb-Ag ) را تشخیص می دهد.

ویلچر فلج مغزی ۹۵۸LCA-36 مد اسکای (Med Sky)

مایع کارنی لیکویید ۱۲۰۰۰۰ میلی گرم اکستریفیت ۱۰۰۰ میلی لیتر

قرص سیالیس ۵ میلی گرم لیلی ۲۸ عدد

شامپو ضد ریزش مو سیستیفان بایورگا ۲۰۰ میلی لیتر

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

همه آزمایشات برای تشخیص HIV-1، که نوع HIV در ایالات متحده است طراحی شده است.

برخی از آزمایشات آنتی بادی و آزمایش ترکیبی همچنین می توانند عفونت های HIV-2 را شناسایی کنند که معمولاً به غرب آفریقا محدود می شود. هیچ تست کامل وجود ندارد تست ها ممکن است به صورت مثبت کاذب یا منفی کاذب یا غیرممکن باشد.

نتایج آزمون های مثبت قابل گزارش به اداره سلامت در تمام 50 ایالت آمریکا است و شامل نام بیمار می شود.

این اطلاعات سپس به (CDC) بدون نام گزارش می شود تا اپیدمیولوژی و میزان گسترش عفونت قابل کنترل باشد.

اسامی فرستاده شده به ایالت محرمانه محسوب می شود و به کارفرمایان، اعضای خانواده یا سایر افراد گزارش نمی شود.

بعضی از کشورها اجازه آزمایشی ناشناس را می دهند که نام بیمار ثبت نشده است.

 

 

 

آزمایش HIV آنتی بادی

آزمایش HIV آنتی بادی: HIV دارای بسیاری از پروتئین های منحصر به فرد در سطح و داخل خود ویروس است.

هنگامی که فرد مبتلا به اچ آی وی می شود بدن آنها پروتئین هایی تولید می کند که برای جلوگیری از حذف ویروس توسط سیستم ایمنی طراحی شده اند.

این پروتئین ها آنتی بادی نامیده می شوند و آنها علیه پروتئین های منحصر به فرد ویروس اچ آی وی هدایت می شوند.

متاسفانه این آنتی بادی های HIV ویروس را از بین نمی برند اما حضور آنها به عنوان نشانگر برای نشان دادن اینکه کسی مبتلا به HIV است عمل می کند.

تست آنتی بادی معمولاً بر روی یک نمونه خون انجام می شود اغلب با استفاده از یک آنزیم مرتبط با آنتی بیوتیک که ELISA یا EIA نامیده می شود انجام می شود در این آزمایش، سرم فرد مجاز است با پروتئین های ویروسی که در آزمایشگاه تولید می شوند واکنش نشان دهند.

اگر فرد مبتلا به HIV باشد آنتی بادی در سرم به پروتئین های HIV متصل می شود و اندازه این اتصال می تواند اندازه گیری شود. نتایج منفی EIA معمولا در یک روز یا بیشتر در دسترس است.

برخی از کیت های تست HIV در بازار وجود دارد که می تواند در دفتر مراقبت های حرفه ای بهداشتی استفاده شود. برای اکثر این کیت ها هنوز خون گرفته می شود اگر چه می توان آنها را با استفاده از یک انگشت ساده در بعضی موارد انجام داد.

تست خانه نیز ممکن است برای برخی از افراد راحت باشد. تست خانه با اضافه کردن یک قطره خون به نوار تست و ارسال نمونه به یک آزمایشگاه انجام می شود. FDA همچنین کیت هایی را امتحان کرده است که برای آزمایش آنتی بادی در بزاق (مایع خوراکی) به جای خون آزمایش می شود.

مایع شفاهی با دستکاری لثه ها به دست می آید. برخی از جدیدترین آزمایش ها بر روی ادرار انجام می شود اگر چه نتایج ممکن است نسبت به نتایج حاصل از خون کمتر دقیق باشد.

از آنجا که یک احتمال کوچک وجود دارد که آنتی بادی های فردی در حین آزمایش به اشتباه به پروتئین های غیر HIV متصل شوند آزمون دیگری که در آزمایش های ابتدایی مثبت انجام می شود. این آزمون دوم، آزمایش غربی است.

در این آزمایش، پروتئین های HIV با اندازه و بار الکتریکی جدا می شوند و سرم فرد در نوار تست لایه بندی می شود.

اگر آزمایش مثبت باشد یک سری از باندها شناسایی می شوند که نشان دهنده اتصال خاص آنتی بادی فرد به پروتئین های خاص ویروس HIV است. این آزمایش فقط برای پیگیری آزمایش اولیه غربالگری مثبت انجام می شود. وقتی که به تنهایی انجام می شود مفید نیست.

 

تست های HIV RNA

RNA HIV متفاوت از همه RNA های انسانی است و آزمایش هایی برای شناسایی RNA HIV در یک فرد صورت گرفته است.

از آنجا که این آزمون می تواند برای برآورد میزان انتقال HIV در خون مورد استفاده قرار گیرد اغلب به عنوان یک بار ویروسی HIV شناخته می شود. این از یک نوع آزمون به نام واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده می کند.

این آزمایش ها برای غربالگری نوزادان مادران HIV مثبت اهمیت دارد زیرا آنتی بادی مادر ممکن است از جفت عبور کند و در نوزادان وجود داشته باشد.

این آزمایش ها همچنین می تواند در تشخیص عفونت اچ آی وی در چهار هفته اول پس از قرار گرفتن در معرض قبل از آنکه آنتی بادی زمان لازم داشته باشد مفید باشد.

با این حال، آنها پر هزینه هستند و به طور معمول برای نمایش عفونت استفاده نمی شوند.

تست آنتی بادی HIV

HIV (Ab-Ag) آزمایش HIV Ab-Ag آنتی بادی هایی را علیه HIV-1 یا HIV-2 و پروتئینی به نام p24 تشخیص می دهد که بخشی از هسته ویروس (آنتی ژن ویروس) است.

این مهم است زیرا حتی پس از عفونت اولیه، آنتی بادی ها طول می کشد حتی اگر ویروس و پروتئینp24 در خون باشد.

 

چه مدت طول می کشد تا نتایج از آزمایش HIV برگردد ؟

نتایج آزمایشات آنتی بادی که به آزمایشگاه ارسال می شوند معمولاً یک تا سه روز طول می کشد تا آن را بازگردانند اما این بسته به آزمایش، آزمایشگاه و اینکه آیا این یک کیت آزمون خانگی است متفاوت است.

اگر آزمایش مثبت باشد نتایج ممکن است به تأخیر اندازد آزمایشات وسترن بلات فقط یک روز انجام می شود اما بعضی از آزمایشگاه ها ممکن است هر روز آزمایش را انجام دهند نتایج آزمایشات سریع انجام شده در دفتر مراقبت های بهداشتی حرفه ای یا سایر نقاط مراقبت معمولا در 15 تا 20 دقیقه در دسترس است

اگر آزمایش سریع مثبت باشد هنوز هم لازم است که یک خونریزی به یک آزمایشگاه ارسال شود تا تأیید شود که نتیجه آزمایش سریع درست است آزمایشات خانگی به یک آزمایشگاه ارسال می شود و نتایج به مدت یک یا دو هفته بسته به دستورالعمل های تولید کننده باز می گردد نتایج آزمون RNA معمولا بسته به آزمایشگاه چند روز تا یک هفته طول می کشد.

 

 

 

آیا مشاوره برای آزمایش HIV ارائه می شود ؟

هر ایالت نیاز به مشاوره اچ آی وی دارد اکثر ایالت ها از یک برنامه آزمایشی مجاز پشتیبانی می کنند که در آن افراد توصیه می شود تا HIV را آزمایش کنند.

اما اگر آنها را انتخاب کنند ممکن است آنها را رد کنند چنین برنامه هایی باید شامل مشاوره در مورد HIV ، شامل پیشگیری از عفونت، معنی آزمایش HIV و نیاز به پیگیری مناسب باشد برنامه های لغو شده منجر به تشخیص زودهنگام بسیاری از افراد مبتلا به HIV می شوند.

آزمایش HIV چقدر دقیق است؟

پروتکل های آزمایش فعلی بسیار دقیق هستند اما کامل نیستند احتمال یک نتیجه غلط در آزمون بستگی به آزمون و عوامل خطر ابتلا به فرد برای آلوده شدن دارد خطر ابتلا به HIV کمتر است احتمال نتیجه مثبت کاذب بالاتر است.

تستهای منفی کاذب در افرادی که واقعا آلوده به اچ آی وی هستند اما آزمایشهای منفی دارند در میان 1000 نفر که واقعاً آلوده شده اند آزمایش های سریع بر حسب آزمون انجام می شود و از صفر تا شش نفر منفی می شود تست های آنتی بادی منفی در افرادی که مبتلا به HIV می شوند ممکن است رخ دهند زیرا غلظت آنتی بادی کم است و یا آنتی بادی ها هنوز توسعه پیدا نکرده اند .

به طور متوسط، آنتی بادی ها حدود 4 هفته طول می کشد تا بعد از ابتلا به سطح قابل تشخیص برسند و در نتیجه این دوره به اصطلاح ویروس اچ آی وی، مطالعات منفی ممکن است رخ دهد افراد مبتلا به آزمایش های منفی و افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به ایدز قرار دارند باید در دو تا سه ماه بعد مجدداً مورد آزمایش قرار گیرند.

آزمایش های مثبت کاذب هنگامی رخ می دهد که افراد غیر عفونی نتایج مثبتی داشته باشند در میان 1000 نفر که بیماری ندارند بسته به آزمایش، آزمایش های سریع به صفر تا نه نفر مثبت خواهد بود این دلیل اصلی عدم تکیه بر یک تست مثبت برای تشخیص است.

همانطور که در بالا بحث شد تمام آزمونهای مثبت اولیه باید با یک آزمایش پیگیری (Western blot) تایید شود هنگامی که هر دو آزمایش مثبت هستند .

احتمال ابتلای فرد به HIV بیشتر از 99 درصد است گاهی اوقات، Western blot ممکن است نامطلوب باشد به این معنی که نه مثبت و نه منفی است در این موارد، تست ها معمولاً در یک تاریخ تکرار می شوند یا آزمایش RNA انجام می شود.

 

آزمایش HIV برای زنان باردار لازم است ؟

آزمایش HIV برای زنان باردار بسیار مهم است تست HIV در ابتدای هر حاملگی در طول مراقبتهای قبل از زایمان توصیه می شود اگر هر عامل خطر ابتلا به HIV وجود دارد یا میزان بالای HIV در جمعیت وجود دارد آزمایش در سه ماهه سوم باید تکرار شود پیشرفت های زیادی در درمان زنان باردار آلوده به HIV وجود دارد با مدیریت مناسب، احتمال انتقال ویروس به جنین کمتر از 2٪ است.

بدون مدیریت مناسب، خطر انتقال به میزان 33٪ است از آنجایی که HIV تشخیص داده نشده بسیار رایج است لازم است همه زنان باردار تست شود به شدت توصیه می شود که تمام کودکان متولد شده در زنان مبتلا به HIV نیز مورد آزمایش قرار گیرند.

 

بیشتر بخوانید :

درمان ایدز: ۹ روش خانگی شگفت انگیز برای درمان ایدز

۵۱ پرسش و پاسخ در رابطه با ایدز که ذهن همه را درگیر خود کرده

تشخیص ایدز : راههای تشخیص ایدز چیست ؟

 

 

درمان های خانگی موثر آنفولانزا با طب سنتی – آنفولانزا را در منزل درمان کنید

پولیپ کیسه صفرا چیست؟ آیا قابل درمان است؟ – درباره پولیپ صفرا gallbladder polyp چه می‌دانید؟

۲۰ نشانه که زنگ خطر سلامتی هستند – نشانه هایی که سلامت را به خطر می اندازد

خودتان را باور کنید!رفع بسیاری از مشکلات با خودباوری – خودباوری و رفع مشکلات با خودباوری

اهمیت تغذیه در ورزش و بدنسازی – انرژی و عملکرد

رتینوپاتی دیابتی و رتینوپاتی نوزادان نارس چیست ؟ – رتینوپاتی دیابتی چیست ؟

تست روانشناسی: هوش احساسی عشق شما چقدر است ؟ – تست روانشناسی: هوش احساسی عشق شما چقدر است ؟

مقالات مرتبط مجله وینکل


؟ آزمایش | ؟ آزمایش HIV | ؟ آیا | ؟ آیا مشاوره | ؟ انواع | ؟ انواع مختلف | (HIV) ایدز | (HIV) چیست | (HIV) چیست ؟ |  | HIV RNA | HIV RNA تست | HIV آنتی | HIV آنتی بادی | HIV ارائه | HIV ارائه می | HIV برای | HIV برای زنان | HIV برگردد | HIV برگردد ؟ | HIV چقدر | HIV چقدر دقیق | HIV چه | HIV چه مدت | RNA تست | RNA تست آنتی | آزمایش | آزمایش (HIV) ایدز | آزمایش HIV | آزمایش HIV آنتی | آزمایش HIV ارائه | آزمایش HIV برای | آزمایش HIV برگردد | آزمایش HIV چقدر | آزمایش HIV چیست | آزمایش ایدز | آزمایش ایدز تفسیر | آزمایش ایدز ویروس | آنتی | آنتی بادی | آنتی بادی HIV | آنتی بادی تست | آیا | آیا مشاوره | آیا مشاوره برای | ارائه | ارائه می | ارائه می شود | از آزمایش HIV | از: آزمایش | است | است ؟ | است؟ | است؟ آزمایش | است؟ آزمایش HIV | انواع | انواع مختلف | انواع مختلف آزمایش | ایدز | ایدز تفسیر | ایدز تفسیر نتایج | ایدز ویروس | ایدز ویروس نقص | ایمنی | ایمنی بدن | ایمنی بدن (HIV) | بادی | بادی HIV | بادی HIV چه | بادی تست | بادی تست های | باردار | باردار لازم | باردار لازم است | بدن | بدن (HIV) | بدن (HIV) چیست | برای | برای آزمایش | برای آزمایش HIV | برای زنان | برای زنان باردار | برگردد | برگردد ؟ | برگردد ؟ آیا | تا نتایج | تا نتایج از | تست | تست آنتی | تست آنتی بادی | تست های | تست های HIV | تفسیر | تفسیر کامل | تفسیر کامل نتایج | تفسیر نتایج | تفسیر نتایج آزمایش | جواب | جواب آزمایش | جواب آزمایش ایدز | چقدر | چقدر دقیق | چقدر دقیق است؟ | چه مدت | چه مدت طول | چیست | چیست ؟ | چیست ؟ آزمایش | چیست ؟ انواع | دقیق | دقیق است؟ | دقیق است؟ آزمایش | زنان | زنان باردار | زنان باردار لازم | شود | شود ؟ | شود ؟ آزمایش | طول | طول می | طول می ‌کشد | کامل | کامل نتایج | کامل نتایج آزمایش | ‌کشد تا | کشد تا نتایج | کشد. | لازم | لازم است | لازم است ؟ | مختلف | مختلف آزمایش HIV | مختلف: آزمایش | مدت | مدت طول | مدت طول می | مشاوره | مشاوره برای | مشاوره برای آزمایش | می شود | می شود ؟ | می ‌کشد تا | می کشد. | نتایج | نتایج آزمایش | نتایج آزمایش (HIV) | نتایج آزمایش ایدز | نتایج از | نتایج از آزمایش | نقص | نقص ایمنی | نقص ایمنی بدن | های | های HIV | های HIV RNA | ویروس | ویروس نقص | ویروس نقص ایمنیدستگاه لیزر موهای زائد | تجهیزات پوست،مو،زیبایی | پوست،مو،زیبایی | تخت کششی | یخچال و فریزر پزشکی | پدال مکانیکی دست و پا فیزیوتراپی | لوسیون بدن | ژل روان کننده لوبریکانت | تب سنج گوشی | تب سنج زیرزبانی | تب سنج پیشانی | تب سنج پستانکی | تب سنج دیجیتال | کاندوم | بهداشت جنسی | لوازم بهداشتی | یونیت صندلی دندان پزشکی | تجهیزات دندان پزشکی | صندلی تابوره | ظروف استیل بیمارستانی | کرم شب | ضد آفتاب | صورت و بدن | مراقبت پوست و مو | کلسیم | مواد معدنی | ویتامین ها | مکمل های غذایی | افتالموسکوپ | اتوسکوپ | گوشی پزشکی | تب سنج | بورت آزمایشگاهی | جعبه قرص | لارنگوسکوپ | آمبوبگ | کپسول اکسیژن | درماتوسکوپ | توالت فرنگی | دستگاه مرطوب کننده هوا | دستگاه رگ یاب | دستگاه تست قند خون | کات نوزاد | دسته بندی محصولات | دستگاه کشش کمر و ستون فقرات | تردمیل پزشکی | آیس پک | تراباند | حمام پارافین | صندلی کوادریسپس | استندینگ برد | صندلی کرنرسیت | یونیت هات پک فیزیوتراپی | وج چوبی | نردبان فیزیوتراپی | گونیامتر | واکینگ شولدر | پارالل فیزیوتراپی | رولر فیزیوتراپی | واکر فیزیوتراپی | کراولر فیزیوتراپی | کراولر کاردرمانی | استرپ کشی فیزیوتراپی | جلیقه وزنه ای فیزیوتراپی | کیسه شن فیزیوتراپی | ویت کاف | اسلینگ | توپ سی پی cp | تشک پزشکی | اکسیژن ساز | ماساژور | تجهیزات پزشکی خانگی | ترازوی حمام | ترازوی نوزاد | ترازوی آشپزخانه | ترازوی دیجیتال | ترازو | سرنگ | دستگاه سونوگرافی | رادیوگرافی دندان | لباس بیمارستانی | ونتیلاتور | اتوکلاو بیمارستانی | اتوکلاو دندانپزشکی | اتوکلاو آزمایشگاهی | اتوکلاو | چاقو پزشکی | سوزن گیر | پنس جداکننده تیغ بیستوری | پنست دندانه دار،بدون دندانه | پنست چشمی | پنست میکرو | پنست گراسپینگ | پنست عروقی | پنس هموستات | پنس بولداگ | پنس عروق | پنس جداکننده | پنس روده | پنس معده | پنس آلیس | پنس مثلثی | پنس رینگ | پنس هموروئید | پنس پدیکول کلیه | ابزار پروستات | پنس کیسه صفرا | پنس هیستروکتومی و واژینال | پنس صفاقی | پنس پلیپ رحم و تخمدان | پنس زایمان و رحم | پنس تناکلوم | پنس آپاندکتومی | پنس روده و معده | پنس آلیس،ببکاک | پنس آلیس،ببکاک دسته طلایی | پنس لوزه | پنس شانگیر | پنس پلیپ،شستشو و پانسمان | قیچی دسته طلایی | قیچی لوزه | قیچی جراحی ظریف | قیچی تشریح | قیچی جراحی بینی | قیچی غضروف | قیچی قفسه سینه | قیچی جراحی عروق | قیچی جراحی مغز و اعصاب | قیچی سیم چین | قیچی پارچه بر | قیچی گچ بر | قیچی کاتاراکت | قیچی میکروسرجری | قیچی تناتومی | قیچی قرنیه | قیچی عنبیه | قیچی میکرو فنری | قیچی پیک جوزف | قیچی آیریس | قیچی استرابیسم | قیچی جراحی پلاستیک | قیچی جراحی | قیچی بخیه | قیچی بانداژ | دسته بیستوری | چاقو و دسته بیستوری | دسته دیویس گگ | تیغه دیویس گگ | اکارتور | اسپاچولای زبان | ابزار بیهوشی | پنست پزشکی | پنس پزشکی | قیچی پزشکی | میز پزشکی | اسپکولوم | سونیکید (فتال داپلر) | ویلچر اسپرت | ویلچر سی پی CP | ویلچر اطفال | ویلچر ارتوپدی | اکسی هود نوزاد | دستگاه فتوتراپی نوزادان | انکوباتور | تجهیزات پزشکی اطفال و نوزاد | دستگاه کمک تنفسی | اسپیرومتری | تجهیزات تخصصی ریه | پاراوان | ماسک سه لایه | ماسک فیلتردار | ماسک‌ N95 | ماسک جراحی | دستکش نایلونی | دستکش جراحی | دستکش معاینه | دستکش پودری | دستکش نیتریل | دستکش وینیل | سینک اسکراب | سینک پزشکی | شیشه شیر | شیردوش | تجهیزات سلامت مادر و کودک | بالابر بیمار | ویلچر حمام | ویلچر ایستاده | ویلچر برقی | ویلچر | تخت تراکشن | فشارسنج دیجیتال | فشارسنج عقربه ای | فشارسنج مچی | فشارسنج بازویی | فشارسنج | فتال مانیتورینگ | تجهیزات زنان و زایمان | نبولایزر | میکروسکوپ | نخ جراحی | دوچرخه فیزیوتراپی | تیلت بورد فیزیوتراپی | تجهیزات فیزیوتراپی | دستگاه ضدعفونی کننده | محلول ضدعفونی کننده | گان جراحی | روپوش پزشکی | چراغ جراحی | پالس اکسیمتر | ماسک پزشکی | دستکش لاتکس | دستکش پزشکی بیمارستانی | ترالی حمل پرونده | ترالی لگن | ترالی لاپاراسکوپی | ترالی فیزیوتراپی | ترالی مانیتورینگ | ترالی جاکفشی | ترالی کپسول اکسیژن | ترالی حمل پک استریل | ترالی حمل غذا | ترالی حمل | ترالی (بین) نظافت و تی شوی | ترالی پانسمان | ترالی دارو | ترالی اورژانس | تخت ژنیکولوژی | ترالی | تخت فیزیوتراپی | تخت خون گیری | تخت اتاق عمل | تخت دام پزشکی | تخت تشریح | تخت احیا CPR | تخت ICU-CCU | تخت زنان و زایمان | تخت بستری | تخت اطفال | برانکارد | تخت ماساژ | تخت بیمارستانی | تخت معاینه | تخت پزشکی | گیت ترینر | تجهیزات توانبخشی | تجهیزات آزمایشگاهی | لوازم مصرفی پزشکی و بیمارستانی | تجهیزات استریلیزاسیون و لندری | تجهیزات تصویربرداری پزشکی | تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی | تجهیزات پزشکی عمومی | تجهیزات هتلینگ بیمارستانی | تجهیزات اتاق عمل | تجهیزات تخصصی پزشکی | ابزار جراحی | تجهیزات پزشکی و سلامت



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

اين غذاهاي رژيمي تقلبي هستند –





 

اين غذاهاي رژيمي تقلبي هستند

با افزايش ميزان چاقي و انواع و اقسام بيماري‌هاي مرتبط با آن‌ها بحث ديگري نيز در دنيا مورد توجه مردم قرار گرفت و آن غذاهاي رژيمي بود. غذاهايي كه واجد همان مزه اما فاقد شكر، روغن يا برخي ديگر از مواد مضر هستند اما سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه آيا اين غذاها واقعا طبق ادعاي كارخانه‌هاي سازنده بي‌ضرر و رژيمي هستند، متاسفانه تحقيقات مختلف در سراسر دنيا نشان داده كه نبايد صددرصد به اين مواد‌غذايي اعتماد كرد. به عبارت ديگر نبايد به تصور رژيمي بودن در خوردن آن‌ها زياده‌روي كرد چون براي بدن مضر هستند. در اين مقاله به برخي از اين نمونه‌هاي توليدات غذايي اشاره خواهيم كرد.

 

 

ماستلبنيات پر از شكرشايد از خواندن اين مطلب شوكه شويد اما واقعيت دارد. يك استكان ماست خالص طبيعي 16گرم شكر دارد اما اگر سراغ ماست‌هاي طعم‌دار برويد اين مقدار 15گرم يا بيشتر اضافه مي‌شود انگار كه 4 قاشق چاي‌خوري بيشتر ماست خورده باشيد.

راه لاغري: يك ماست خالص كم چرب انتخاب كرده و داخل آن يك قاشق چاي‌خوري عسل يا چند ميوه شيرين بريزيد. اگر ماست يوناني هم پيدا كرديد چه بهتر چون پروتئين آن‌ها از ماست‌هاي ديگر بالاتر بوده و قند آن كمتر است.

ترازو دیجیتال BF511 امرون (Omron)

هندل ست معاینه هاین مدل Mini 3000

ترالی نوار قلب مدل سه طبقه تک کشو CTR22

اسپری دئودورانت مردانه کامان

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

سس های بدون چربیخوشمزه خطرناكآيا تصور مي‌كنيد بدون چربي سس، سالاد شما سالم و مفيد است؟ خير اشتباه مي‌كنيد.بدن شما به چربي احتياج دارد تا برخي مواد‌غذايي موجود در سبزي‌ها را جذب كند. در تحقيقي كه اخيرا در ژورنال تغذيه باليني ايالات متحده به چاپ رسيده، مشخص شده افرادي‌كه از سس‌هاي بدون چربي استفاده مي‌كنند ليكوپن يا بتاكاروتن (2 آنتي اكسيدان بسيار مفيد) را جذب نمي‌كنند.

راه لاغري: از سس‌هايي با درصد چربي پايين و سالم استفاده كنيد. سس‌هايي كه حاوي روغن زيتون يا روغن كانولا باشند. يا اين‌كه خودتان 2 قاشق چاي‌خوري روغن زيتون، يك ونصفي قاشق غذاخوري سركه بالزاميك، نصف قاشق چاي‌خوري خردل و مقداري پودر سير را با هم مخلوط كنيد تا سس سالم و خوشمزه داشته باشيد.

نوشیدنی رژیمیوسوسه پرخطربرخلاف تصور نوشابه‌هاي رژيمي زيرو، لايت و... بدترين دشمنان دور كمر شما هستند. تحقيقات دانشمندان علوم سلامت دانشگاه تگزاس نشان داده، افرادي‌كه نوشيدني‌هايي با شيرين‌كننده مصنوعي (بدون قند) مصرف مي‌كنند، بيشتر از افرادي‌كه چنين نوشابه‌هايي نمي‌خورند وزن اضافه خواهند كرد. علت احتمالا طعم شيرين اين نوشابه‌هاست كه باعث مي‌شود فرد ندانسته به سراغ غذاهاي شيرين و چرب برود. تحقيق ديگري نشان داده، افرادي‌كه در مصرف اين نوشابه‌ها زياده‌روي كنند دچار انواع و اقسام بيماري‌هاي متابوليك مانند فشارخون بالا و تجمع چربي در ناحيه شكم مي‌شوند كه خطر حمله قلبي را افزايش مي‌دهد.

راه لاغري: تا حد امكان از اين نوشيدني‌ها استفاده نكنيد. جدا از خطراتي كه ذكر شد، نوشابه‌هاي رژيمي مثل نوشابه‌هاي عادي باعث دفع كليسم بدن هم مي‌شوند. ماءالشعير گرچه كالري بالايي دارد ولي در مقادير متعادل دست‌كم ضرر ديگري ندارد. اصلا مگر آب و دوغ چه اشكالي دارد كه مي‌رويد سراغ نوشابه؟!

کلوچه و آب نبات بدون قندتله تهديدآميزبه دام تبليغات غذاهاي بدون قند نيفتيد. وقتي سازندگان مواد‌غذايي قند را حذف مي‌كنند، معمولا چربي را اضافه مي‌كنند. يكي از مارك‌هاي معروف شكلات‌هاي بدون قند، شكلات‌هايي دارد كه هركدام حاوي 160 كالري و 9 گرم چربي است. خب اگر اين‌طور است، چرا همان شكلات شيرين معمولي را نخوريم؟ دست‌كم ارزان‌تر است! از سوي ديگر گرچه با خوردن آب‌نبات‌هاي بدون قند كالري كمتري جذب مي‌شود اما سوربيتول كه به‌جاي قند باعث شيريني آن مي‌شود مي‌تواند باعث نفخ، اسهال و ايجاد گاز در روده شود.

راه لاغري: به‌جاي شكلات‌هاي شيرين بدون قند يا قندي شكلات‌هاي تلخ با درصد كاكائوي بالا را امتحان كنيد. اين شكلات‌ها در عين اين‌كه كالري كمتري دارند به دليل درصد بالاي كاكائو از فوايد زيادي هم برخوردار هستند.

برگه میوه و میوه خشکتوهم خانگي بودندر بسياري از سوپرماركت‌ها و شيريني‌فروشي‌ها شاهد بسته‌هاي جالبي از برگه‌هاي خشك‌شده انواع و اقسام ميوه‌ها هستيم. كاري كه قبلا در خانه‌ها با دردسر فراواني انجام مي‌شد اكنون به‌راحتي در دسترس است. منتها مشكل بزرگي وجود دارد، يك مشت برگه موز خشك شده صنعتي تقريبا 10 گرم چربي دارد چون معمولا آ‌ن‌ها را در محيطي حاوي روغن خشك مي‌كنند. تازه اگر به آن‌ها آب قند اضافه نكرده باشند كه معمولا اين اتفاق هم مي‌افتد. بنابراين خوردن آن‌ها نه تنها مفيد نيست كه بسيار هم ضرر دارد.

راه لاغري: روش سنتي گرچه پردردسر و وقت‌گير است اما دست‌كم حاصل آن داشتن ميان‌وعده‌هايي سالم است. ميوه تازه را خريداري كرده خوب شسته، خرد كنيد و در جايي با جريان هواي مناسب و دور از گرد و غبار پهن كنيد تا خشك شوند.

چيپس ميوه و سبزيملچ ملوچ دردسرسازچيپس چه از سيب زميني تهيه شده باشد، چه از مخلوط ميوه و سبزي به هر حال چيپس است. همه آن‌ها مقداري ويتامين C و A به بدن مي‌رسانند اما وقتي دور كمر اضافه شد و بر لايه‌هاي چربي شكم افزوده شد آن وقت ديگر تفاوتي ميان نوع چيپس نيست. يك مشت چيپس شور حالا از هر نوعي كه باشد حاوي 150كالري و تقريبا 10گرم چربي است.

راه لاغري: اصولا چيپس ميان وعده مفيدي نيست چون شكل تهيه آن با روغن جامد هم كالري و چربي بالايي دارد هم اين‌كه مي‌تواند زمينه‌ساز برخي سرطان‌ها باشد. اگر مي‌خواهيد چيپس درست كنيد زحمت بكشيد و در آشپزخانه چند سيب زميني را حلقه‌حلقه كرده و در مقداركمي روغن مايع سرخ كنيد؛ دست‌كم سالم‌تر از محصول صنعتي است.

معجون های میوهناهار مايعشايد تصور كنيد چيز سالمي مي‌خوريد؛ مخلوطي از چند ميوه با مواد پايه‌اي سالم مثل شير و ماست و چند مغز مفيد ولي معجون‌هاي صنعتي برخلاف تصور شما بسيار چرب هستند. مثلا يك ليوان معجون توت‌فرنگي 17گرم چربي دارد. اگر هم‌چنين چيزي را موقع صبحانه بخوريد محدوده جذب كالري خود را افزايش مي‌دهيد. برخي از اين معجون‌ها حدود 500كالري دارند!

راه لاغري: اگر چنين معجون‌هايي مي‌خوريد؛ اولا تا حد امكان كوچك‌ترين سايز ليوان ممكن را انتخاب كنيد و از آن بيشتر نخوريد. از خوردن آن‌هايي كه در ساختار خود مواد پركالري مثل ماست يخ شده، شربت قند يا كره بادام زميني دارند پرهيز كنيد. ميكس‌كردن مخلوطي از چند ميوه با مقداري ماست كم‌چرب و مغزهاي تازه خام در منزل براي سلامت شما مفيدتر است.

گرانولاتخريب وجهه غلاتمخلوط انواع غلات و مغزها و چند ميوه كه به‌صورت كيك يا مخلوط با شير يا عسل مصرف مي‌شود، اين پنكيك كه ظاهرا سالم است و از غلات مفيد تهيه شده در شربت قند و تخم مرغ غوطه‌ور شده و با روغن تهيه مي‌شود. آيا به‌نظر شما اين خوراكي سالم است؟ گرچه به‌نظر بي‌خطر مي‌رسد اما اصلا گزينه مناسبي براي ميان‌وعده يا صبحانه نيست. يك فنجان حاوي گرانولا 560كالري است و قبل از مخلوط‌شدن با شير 28 گرم چربي دارد. خودتان حساب كنيد چربي و كالري آن با شير چقدر مي‌شود!

راه لاغري: به‌جاي خوردن چنين معجون پركالري مواد تشكيل‌دهنده آن‌را به‌طور مجزا و متعادل ميل كنيد. از خوردن چنين معجوني در رستوران و كافي‌‌شاپ‌ها خودداري كنيد چون ميزان چربي و شيريني آن چند برابر حالتي است كه آن‌ را در منزل درست كنيد. اگر يك برشتوك كم‌كالري بخريد و باشير و مغز هاميل كنيد، سالم‌تر است.

سوشیدام ماهيسوشي، غذايي متعلق به شرق آسياست كه مدتي است در ايران هم سر و كله آن پيدا شده و البته طرفداراني هم پيدا كرده است. اما سوشي گرچه ظاهرا بي‌ضرر و مفيد است اما در برخي رستوران‌ها با كلي مخلفات سرو مي‌شود كه همگي بسيار چرب و پركالري هستند، مثل انواع پنيرهاي خامه‌اي. برخي انواع سوشي هم به‌خودي خود پركالري و چرب هستند مثل تمپورا كه هر رول آن 500 كالري انرژي و 20 گرم چربي دارد.

راه لاغري: اگر احيانا هوس سوشي كرده‌ايد، آن‌را در رستوراني بخوريد كه غذاي آن فقط حاوي ماهي، برنج و سبزي‌ها باشد. البته برخي انواع آن برنج ندارند كه كالري دريافتي را كمتر هم مي‌كنند؛ بدين‌ترتيب غذاي سالم‌تري خواهيد خورد.منبع:Kamranieh.com

معرفی پودر شیر نوترینی درینک (Nutrini Drink) – آشنایی با پودر شیر نوترینی درینک

چرت‌های طولانی با دیابت ارتباط دارد – چرت‌های طولانی با دیابت ارتباط دارد

فواید بی نظیر قطره خوراکی سوپرمینت – معرفی قطره خوراکی سوپرمینت

فولینیک اسید چیست و چرا تجویز می شود؟ – موارد مصرف و عوارض فولینیک اسید

بودزوناید چیست و چرا تجویز می شود؟ – موارد مصرف و عوارض اسپری بودزوناید

مزایای درمانی و عوارض خطرناک قرص بایومادول  – موارد مصرف و عوارض جانبی بایومادول

علت عفونت بیضه چیست؟ – عفونت بیضه ، راهکارهای تشخیص و درمان آن

مقالات مرتبط مجله وینکل


 | اين | اين غذاهاي | اين غذاهاي رژيمي | اين غذاهاي رژيمي تقلبي | تقلبي | تقلبي رژيمي | تقلبي هستند | رژيمي | رژيمي تقلبي | رژيمي تقلبي هستند | رژيمي غذاهاي | غذاهاي | غذاهاي اين | غذاهاي رژيمي | غذاهاي رژيمي تقلبي | غذاهاي رژيمي تقلبي هستند | هستند | هستند تقلبيدستگاه لیزر موهای زائد | تجهیزات پوست،مو،زیبایی | پوست،مو،زیبایی | تخت کششی | یخچال و فریزر پزشکی | پدال مکانیکی دست و پا فیزیوتراپی | لوسیون بدن | ژل روان کننده لوبریکانت | تب سنج گوشی | تب سنج زیرزبانی | تب سنج پیشانی | تب سنج پستانکی | تب سنج دیجیتال | کاندوم | بهداشت جنسی | لوازم بهداشتی | یونیت صندلی دندان پزشکی | تجهیزات دندان پزشکی | صندلی تابوره | ظروف استیل بیمارستانی | کرم شب | ضد آفتاب | صورت و بدن | مراقبت پوست و مو | کلسیم | مواد معدنی | ویتامین ها | مکمل های غذایی | افتالموسکوپ | اتوسکوپ | گوشی پزشکی | تب سنج | بورت آزمایشگاهی | جعبه قرص | لارنگوسکوپ | آمبوبگ | کپسول اکسیژن | درماتوسکوپ | توالت فرنگی | دستگاه مرطوب کننده هوا | دستگاه رگ یاب | دستگاه تست قند خون | کات نوزاد | دسته بندی محصولات | دستگاه کشش کمر و ستون فقرات | تردمیل پزشکی | آیس پک | تراباند | حمام پارافین | صندلی کوادریسپس | استندینگ برد | صندلی کرنرسیت | یونیت هات پک فیزیوتراپی | وج چوبی | نردبان فیزیوتراپی | گونیامتر | واکینگ شولدر | پارالل فیزیوتراپی | رولر فیزیوتراپی | واکر فیزیوتراپی | کراولر فیزیوتراپی | کراولر کاردرمانی | استرپ کشی فیزیوتراپی | جلیقه وزنه ای فیزیوتراپی | کیسه شن فیزیوتراپی | ویت کاف | اسلینگ | توپ سی پی cp | تشک پزشکی | اکسیژن ساز | ماساژور | تجهیزات پزشکی خانگی | ترازوی حمام | ترازوی نوزاد | ترازوی آشپزخانه | ترازوی دیجیتال | ترازو | سرنگ | دستگاه سونوگرافی | رادیوگرافی دندان | لباس بیمارستانی | ونتیلاتور | اتوکلاو بیمارستانی | اتوکلاو دندانپزشکی | اتوکلاو آزمایشگاهی | اتوکلاو | چاقو پزشکی | سوزن گیر | پنس جداکننده تیغ بیستوری | پنست دندانه دار،بدون دندانه | پنست چشمی | پنست میکرو | پنست گراسپینگ | پنست عروقی | پنس هموستات | پنس بولداگ | پنس عروق | پنس جداکننده | پنس روده | پنس معده | پنس آلیس | پنس مثلثی | پنس رینگ | پنس هموروئید | پنس پدیکول کلیه | ابزار پروستات | پنس کیسه صفرا | پنس هیستروکتومی و واژینال | پنس صفاقی | پنس پلیپ رحم و تخمدان | پنس زایمان و رحم | پنس تناکلوم | پنس آپاندکتومی | پنس روده و معده | پنس آلیس،ببکاک | پنس آلیس،ببکاک دسته طلایی | پنس لوزه | پنس شانگیر | پنس پلیپ،شستشو و پانسمان | قیچی دسته طلایی | قیچی لوزه | قیچی جراحی ظریف | قیچی تشریح | قیچی جراحی بینی | قیچی غضروف | قیچی قفسه سینه | قیچی جراحی عروق | قیچی جراحی مغز و اعصاب | قیچی سیم چین | قیچی پارچه بر | قیچی گچ بر | قیچی کاتاراکت | قیچی میکروسرجری | قیچی تناتومی | قیچی قرنیه | قیچی عنبیه | قیچی میکرو فنری | قیچی پیک جوزف | قیچی آیریس | قیچی استرابیسم | قیچی جراحی پلاستیک | قیچی جراحی | قیچی بخیه | قیچی بانداژ | دسته بیستوری | چاقو و دسته بیستوری | دسته دیویس گگ | تیغه دیویس گگ | اکارتور | اسپاچولای زبان | ابزار بیهوشی | پنست پزشکی | پنس پزشکی | قیچی پزشکی | میز پزشکی | اسپکولوم | سونیکید (فتال داپلر) | ویلچر اسپرت | ویلچر سی پی CP | ویلچر اطفال | ویلچر ارتوپدی | اکسی هود نوزاد | دستگاه فتوتراپی نوزادان | انکوباتور | تجهیزات پزشکی اطفال و نوزاد | دستگاه کمک تنفسی | اسپیرومتری | تجهیزات تخصصی ریه | پاراوان | ماسک سه لایه | ماسک فیلتردار | ماسک‌ N95 | ماسک جراحی | دستکش نایلونی | دستکش جراحی | دستکش معاینه | دستکش پودری | دستکش نیتریل | دستکش وینیل | سینک اسکراب | سینک پزشکی | شیشه شیر | شیردوش | تجهیزات سلامت مادر و کودک | بالابر بیمار | ویلچر حمام | ویلچر ایستاده | ویلچر برقی | ویلچر | تخت تراکشن | فشارسنج دیجیتال | فشارسنج عقربه ای | فشارسنج مچی | فشارسنج بازویی | فشارسنج | فتال مانیتورینگ | تجهیزات زنان و زایمان | نبولایزر | میکروسکوپ | نخ جراحی | دوچرخه فیزیوتراپی | تیلت بورد فیزیوتراپی | تجهیزات فیزیوتراپی | دستگاه ضدعفونی کننده | محلول ضدعفونی کننده | گان جراحی | روپوش پزشکی | چراغ جراحی | پالس اکسیمتر | ماسک پزشکی | دستکش لاتکس | دستکش پزشکی بیمارستانی | ترالی حمل پرونده | ترالی لگن | ترالی لاپاراسکوپی | ترالی فیزیوتراپی | ترالی مانیتورینگ | ترالی جاکفشی | ترالی کپسول اکسیژن | ترالی حمل پک استریل | ترالی حمل غذا | ترالی حمل | ترالی (بین) نظافت و تی شوی | ترالی پانسمان | ترالی دارو | ترالی اورژانس | تخت ژنیکولوژی | ترالی | تخت فیزیوتراپی | تخت خون گیری | تخت اتاق عمل | تخت دام پزشکی | تخت تشریح | تخت احیا CPR | تخت ICU-CCU | تخت زنان و زایمان | تخت بستری | تخت اطفال | برانکارد | تخت ماساژ | تخت بیمارستانی | تخت معاینه | تخت پزشکی | گیت ترینر | تجهیزات توانبخشی | تجهیزات آزمایشگاهی | لوازم مصرفی پزشکی و بیمارستانی | تجهیزات استریلیزاسیون و لندری | تجهیزات تصویربرداری پزشکی | تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی | تجهیزات پزشکی عمومی | تجهیزات هتلینگ بیمارستانی | تجهیزات اتاق عمل | تجهیزات تخصصی پزشکی | ابزار جراحی | تجهیزات پزشکی و سلامت



:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

رژیم لاغری با فیبر ها – رژیم لاغری با فیبر ها





 

 

 

 

رژیم لاغری با فیبر ها

 

فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن ها را مصرف کنید.

قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن ها را برملا می کنیم و اطلاعاتی به شما می دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.

 

● فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟

 

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می شوند تأثیر اندکی روی لاغری می گذارند.

در مورد قرص های سبوس ( سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می برند. در واقع تأثیر لاغری آن ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

 

● آیا لازم است که برای لاغری در هر وعده ی غذایی از فیبرها استفاده شود؟

 

برای این که تأثیر لاغری فیبرها بیشتر شود بهتر است که در هر وعده غذایی فیبر لازم را مصرف کنید. زمانی که شما تغذیه متنوعی داشته باشید مطمئن باشید که فیبرهای مختلفی را نیز جذب می کنید که خواص تکمیلی دارند.

 

● چگونه مصرف کنیم؟

کپسول اسکور زینک تسنیم ۳۰ عدد

شامپو حجم دهنده مو سینره مناسب موهای ظریف و بی حالت ۲۵۰ میلی لیتر

برانکارد تاشو TE1

واکر آلومینیومی مدل تاشو

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

 

برای صبحانه نان کامل و یک واحد میوه میل کنید. سعی کنید برای صبحانه یک واحد میوه را حتماً مصرف کنید.

برای ناهار و شام حتماً برای پیش غذا و یا به عنوان غذای اصلی سالاد سبزیجات میل کنید. از مصرف نخود و لوبیا سفید نیز غافل نشوید. می توانید برای این وعده ها پاستاها و یا برنج کامل نیز میل کنید.

دسرهایتان را پر میوه میل کنید. به جای کیک های شکلاتی، تارت سیب بخورید. سبزیجات و میوه ها را در هر وعده ی غذایی تان بگنجانید.

 

 

 

 

 

● برای لاغر شدن میزان ایده آل فیبرها چقدر باید باشد؟

 

▪ سبزیجات :

 

برای صبحانه و همین طور شام حداقل ۲۰۰ گرم سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات پخته، خام، تازه، خشک، کنسروی و غیره.

 

▪ میوه :

 

روزانه یک تا چهار واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف کنید.

اگر مواد غذایی نشاسته ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می کنید حواستان باشد که از نوع کامل آن ها استفاده کنید.

سبزیجات خشکی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش نکنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید تنها راه چاره این است که آن ها را به تدریج وارد برنامه ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید.

 

فیبرهایی که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، به وسیله ی روده ها جذب نمی شود. از این گذشته این فیبرها حاوی هیچ نوع کالری نبوده و دفع را راحت تر می کنند. این فیبرها در سبزیجات سبز رنگ و حبوباتی مثل لوبیا قرمز ، لوبیا سفید و غیره، میوه ها و همچنین غلات کامل به طور چشمگیری وجود دارند.

 

مکانیسم های مختلف نشان می دهد که داشتن تغذیه ای سرشار از فیبرها دریافت کالری ها را محدودتر می کند. توجه داشته باشید که سبزیجات یا میوه ها که از منابع مهم فیبرها محسوب می شوند جز کم کالری ترین مواد غذایی موجود محسوب می شوند.

فیبرها به جویدن بیشتری نیاز دارند و برای همین باعث می شوند که ما آرام تر غذا بخوریم و بنابراین کم تر می خوریم.

 

● چرا فیبرها جلوی انباشته شدن چربی ها را می گیرند؟

 

زمانی که فیبر بیشتری مصرف می کنیم کالری ها کم تر مجال انباشتگی می یابند. می پرسید چرا ؟ به خاطر این که :

۱ فیبرها ترشح هورمون انسولین که باعث انباشتگی کالری ها می شود را کاهش می دهند.

۲ فیبرها از طریق مدفوع بخشی از چربی های موجود در غذاها را دفع می کنند. توصیه می کنیم برای پیشگیری از انباشتگی کالری ها و تجمع چربی ها فیبرها را دریابید.

 

● وزنتان هر چقدر که می خواهد باشد، فیبرها لاغرتان می کند

 

حتماً شما هم افرادی را دیده اید که رژیم های سخت می گیرند و خودشان را هلاک می کنند و لاغر می شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه خود و گاهی بیشتر از آن بر می گردند؟ این موارد در مورد لاغری با فیبرها اتفاق نمی افتند. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می کنند بلکه باعث می شوند که شما لاغر بمانید.

 

 

منبع:parsine.com


 | با فیبر | با فیبر ها | با فیبر ها رژیم | با لاغری | رژیم | رژیم لاغری | رژیم لاغری با | رژیم لاغری با فیبر | رژیم ها | فیبر | فیبر با | فیبر ها | فیبر ها رژیم | فیبر ها رژیم لاغری | لاغری | لاغری با | لاغری با فیبر | لاغری با فیبر ها | لاغری رژیم | ها | ها رژیم | ها رژیم لاغری | ها رژیم لاغری با | ها فیبردستگاه لیزر موهای زائد | تجهیزات پوست،مو،زیبایی | پوست،مو،زیبایی | تخت کششی | یخچال و فریزر پزشکی | پدال مکانیکی دست و پا فیزیوتراپی | لوسیون بدن | ژل روان کننده لوبریکانت | تب سنج گوشی | تب سنج زیرزبانی | تب سنج پیشانی | تب سنج پستانکی | تب سنج دیجیتال | کاندوم | بهداشت جنسی | لوازم بهداشتی | یونیت صندلی دندان پزشکی | تجهیزات دندان پزشکی | صندلی تابوره | ظروف استیل بیمارستانی | کرم شب | ضد آفتاب | صورت و بدن | مراقبت پوست و مو | کلسیم | مواد معدنی | ویتامین ها | مکمل های غذایی | افتالموسکوپ | اتوسکوپ | گوشی پزشکی | تب سنج | بورت آزمایشگاهی | جعبه قرص | لارنگوسکوپ | آمبوبگ | کپسول اکسیژن | درماتوسکوپ | توالت فرنگی | دستگاه مرطوب کننده هوا | دستگاه رگ یاب | دستگاه تست قند خون | کات نوزاد | دسته بندی محصولات | دستگاه کشش کمر و ستون فقرات | تردمیل پزشکی | آیس پک | تراباند | حمام پارافین | صندلی کوادریسپس | استندینگ برد | صندلی کرنرسیت | یونیت هات پک فیزیوتراپی | وج چوبی | نردبان فیزیوتراپی | گونیامتر | واکینگ شولدر | پارالل فیزیوتراپی | رولر فیزیوتراپی | واکر فیزیوتراپی | کراولر فیزیوتراپی | کراولر کاردرمانی | استرپ کشی فیزیوتراپی | جلیقه وزنه ای فیزیوتراپی | کیسه شن فیزیوتراپی | ویت کاف | اسلینگ | توپ سی پی cp | تشک پزشکی | اکسیژن ساز | ماساژور | تجهیزات پزشکی خانگی | ترازوی حمام | ترازوی نوزاد | ترازوی آشپزخانه | ترازوی دیجیتال | ترازو | سرنگ | دستگاه سونوگرافی | رادیوگرافی دندان | لباس بیمارستانی | ونتیلاتور | اتوکلاو بیمارستانی | اتوکلاو دندانپزشکی | اتوکلاو آزمایشگاهی | اتوکلاو | چاقو پزشکی | سوزن گیر | پنس جداکننده تیغ بیستوری | پنست دندانه دار،بدون دندانه | پنست چشمی | پنست میکرو | پنست گراسپینگ | پنست عروقی | پنس هموستات | پنس بولداگ | پنس عروق | پنس جداکننده | پنس روده | پنس معده | پنس آلیس | پنس مثلثی | پنس رینگ | پنس هموروئید | پنس پدیکول کلیه | ابزار پروستات | پنس کیسه صفرا | پنس هیستروکتومی و واژینال | پنس صفاقی | پنس پلیپ رحم و تخمدان | پنس زایمان و رحم | پنس تناکلوم | پنس آپاندکتومی | پنس روده و معده | پنس آلیس،ببکاک | پنس آلیس،ببکاک دسته طلایی | پنس لوزه | پنس شانگیر | پنس پلیپ،شستشو و پانسمان | قیچی دسته طلایی | قیچی لوزه | قیچی جراحی ظریف | قیچی تشریح | قیچی جراحی بینی | قیچی غضروف | قیچی قفسه سینه | قیچی جراحی عروق | قیچی جراحی مغز و اعصاب | قیچی سیم چین | قیچی پارچه بر | قیچی گچ بر | قیچی کاتاراکت | قیچی میکروسرجری | قیچی تناتومی | قیچی قرنیه | قیچی عنبیه | قیچی میکرو فنری | قیچی پیک جوزف | قیچی آیریس | قیچی استرابیسم | قیچی جراحی پلاستیک | قیچی جراحی | قیچی بخیه | قیچی بانداژ | دسته بیستوری | چاقو و دسته بیستوری | دسته دیویس گگ | تیغه دیویس گگ | اکارتور | اسپاچولای زبان | ابزار بیهوشی | پنست پزشکی | پنس پزشکی | قیچی پزشکی | میز پزشکی | اسپکولوم | سونیکید (فتال داپلر) | ویلچر اسپرت | ویلچر سی پی CP | ویلچر اطفال | ویلچر ارتوپدی | اکسی هود نوزاد | دستگاه فتوتراپی نوزادان | انکوباتور | تجهیزات پزشکی اطفال و نوزاد | دستگاه کمک تنفسی | اسپیرومتری | تجهیزات تخصصی ریه | پاراوان | ماسک سه لایه | ماسک فیلتردار | ماسک‌ N95 | ماسک جراحی | دستکش نایلونی | دستکش جراحی | دستکش معاینه | دستکش پودری | دستکش نیتریل | دستکش وینیل | سینک اسکراب | سینک پزشکی | شیشه شیر | شیردوش | تجهیزات سلامت مادر و کودک | بالابر بیمار | ویلچر حمام | ویلچر ایستاده | ویلچر برقی | ویلچر | تخت تراکشن | فشارسنج دیجیتال | فشارسنج عقربه ای | فشارسنج مچی | فشارسنج بازویی | فشارسنج | فتال مانیتورینگ | تجهیزات زنان و زایمان | نبولایزر | میکروسکوپ | نخ جراحی | دوچرخه فیزیوتراپی | تیلت بورد فیزیوتراپی | تجهیزات فیزیوتراپی | دستگاه ضدعفونی کننده | محلول ضدعفونی کننده | گان جراحی | روپوش پزشکی | چراغ جراحی | پالس اکسیمتر | ماسک پزشکی | دستکش لاتکس | دستکش پزشکی بیمارستانی | ترالی حمل پرونده | ترالی لگن | ترالی لاپاراسکوپی | ترالی فیزیوتراپی | ترالی مانیتورینگ | ترالی جاکفشی | ترالی کپسول اکسیژن | ترالی حمل پک استریل | ترالی حمل غذا | ترالی حمل | ترالی (بین) نظافت و تی شوی | ترالی پانسمان | ترالی دارو | ترالی اورژانس | تخت ژنیکولوژی | ترالی | تخت فیزیوتراپی | تخت خون گیری | تخت اتاق عمل | تخت دام پزشکی | تخت تشریح | تخت احیا CPR | تخت ICU-CCU | تخت زنان و زایمان | تخت بستری | تخت اطفال | برانکارد | تخت ماساژ | تخت بیمارستانی | تخت معاینه | تخت پزشکی | گیت ترینر | تجهیزات توانبخشی | تجهیزات آزمایشگاهی | لوازم مصرفی پزشکی و بیمارستانی | تجهیزات استریلیزاسیون و لندری | تجهیزات تصویربرداری پزشکی | تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی | تجهیزات پزشکی عمومی | تجهیزات هتلینگ بیمارستانی | تجهیزات اتاق عمل | تجهیزات تخصصی پزشکی | ابزار جراحی | تجهیزات پزشکی و سلامت



:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس
 

بالابر بیمار (بالابر بیمار ، جک بالابر ، بالابر هیدرولیکی) ممکن است بالابر اسلینگ یا بالابر نشستنی باشد. این یک وسیله کمکی است که به بیماران در بیمارستان ها و خانه های سالمندان و افرادی که مراقبت های بهداشتی در منزل دارند اجازه می دهد تا با استفاده از نیروی الکتریکی یا هیدرولیکی بین تخت و صندلی یا سایر مکان های استراحت مشابه منتقل شوند. بالابر اسلینگ برای بیمارانی که تحرک آنها محدود است استفاده می شود. بالابرهای اسلینگ آسانسورهای متحرک (یا کف) یا بالابرهای سقفی (سقفی یا دیواری یا استفاده از مسیرهای هوایی) هستند.

 

به مشکل سلامتی رسیدگی شد

بالابرهای بیمار امکان بلند کردن و انتقال ایمن افراد ضعیف ، چاق یا ضعیف را فراهم می کند
بیماران معلول با حداقل تلاش جسمی. آنها مهم هستند
دستگاههایی برای پرستاران ، که آسیبهای ناشی از کشش ناشی از آنها را تشکیل می دهد
یک سوم از همه آسیب های ناشی از کار هر ساله گزارش می شود

توضیحات بالابر بیمار

بالابر مرسوم بیمار ، به صورت دستی یا توسط موتور یا
یک سیستم هیدرولیک ، شامل شش جز major اصلی است: یک پشتیبانی
پایه (شامل کاستورهایی که لیفت را قادر به غلتیدن می کند) ، دکل ، a
رونق ، مکانیزم بالابری ، میله چرخان و صندلی (اسلینگ). اکثر
مدل ها همچنین برای جلوگیری از پایه مجهز به ترمزهای کاستور هستند
از حرکت در طول فرایند بلند کردن. به طور دائم سوار شده است
آسانسورهای مسیر هوایی پنج جز components اصلی دارند: یک مسیر سقفی ،
معمولا از آلومینیوم ساخته می شود یک سیستم نصب که متصل می شود
مسیر به سقف (به عنوان مثال ، براکت های فولادی) ؛ یک کنسول سقفی
شامل موتور محرک سیستم و قرقره هایی است که
آن را در مسیر بچرخانید. سیستم تعلیق (صندلی [زنجیر] و آن
ضمیمه کنسول) و یک کنترل از راه دور یا جعبه کنترل باتری ، که حرکت بالابر را تنظیم می کند.

اصول کار بالابر بیمار

دو پایه مشترک برای پایه پشتیبانی تلفن همراه وجود دارد
lift: به شکل C یا U. دکل پایه را به رونق وصل می کند و
مکانیسم بلند کردن را پشتیبانی می کند. رونق بیش از
پایه و میله مفصل گردنده را که از آن نشیمنگاه یا زنجیر پشتیبانی می کند پشتیبانی می کند
معلق است بالابرهای پیستونی نصب شده دائمی دارای یک
آهنگ سقفی ، یک سیستم نصب است که مسیر را به
سقف ، کنسول سقفی حاوی موتوری که موتور را به حرکت در می آورد
سیستم و قرقره هایی که آن را در مسیر می چرخانند. تعلیق
سیستم (صندلی و اتصال آن به کنسول) ؛ و یک
کنترل از راه دور یا جعبه کنترل باتری ، تنظیم می کند
حرکت بالابر

مراحل کار بالابر بیمار

هنگام استفاده از بالابر موبایل ، اپراتور یک زنجیر را در زیر قرار می دهد
بیمار و زنجیر را به میله گردان متصل می کند.
اپراتور بیمار را با استفاده از یک کلید دکمه ای الکترونیکی یا مکانیزم میل لنگ افزایش می دهد. آسانسور به ارمغان می آورد
از تخت ، صندلی یا سطح دیگر بیمار دور و دور باشد ،
آماده انتقال هنگام استفاده از آهنگ سربار ،
اپراتور ابتدا بیمار را در زنجیر یا تکیه گاه قرار می دهد.
با فشار دادن عملگر ، بیمار از بالا و خارج می شود
سوئیچ روی جعبه کنترل الکتریکی ، موتور را فعال می کند.
آسانسور بیمار را از اتاق یا اتاق دیگر می برد
اتاق به عنوان کنسول سربار حاوی موتور و
قرقره ها در امتداد مسیر سقف حرکت می کنند.

 

استفاده و نگهداری بالابر بیمار (لیفت بیمار)

کاربر (ها): پرستار ؛ کارکنان پرستاری کادر پزشکی
نگهداری: کارکنان مهندسی پزشکی
و / یا قرارداد خدمات با سازنده
یا سازمان شخص ثالث
آموزش: آموزش اولیه توسط سازنده ؛
راهنمای اپراتور راهنمای کاربر

معرفی بالابر بیمار

از بالابر بیمار برای کمک به مراقبان در انتقال بیمارانی که تحرک محدودی به داخل و تخت ، ویلچر ، دوش یا توالت دارند استفاده می شود. بالابرهای بیمار در انواع مختلفی وجود دارد و در بیمارستان ها ، خانه های سالمندان و ساکنان خصوصی برای بیماران با درجات مختلف تحرک مورد استفاده قرار می گیرد.

کیفیت و سهولت استفاده در بالابرهای بیمار طی سالها بسیار بهبود یافته است. در حالی که همیشه دستگاه هایی وجود داشته اند که از نظر وزن ، قدرت مانور و کمک به بیمار بهتر بوده اند ، اما به طور معمول گرانتر بوده اند و از نظر سهولت ذخیره سازی نیز ارائه نمی دهند. بیمارستانهای کوچکتر آسانسورهای بیمار زیادی در دست ندارند و بنابراین عرضه محدود بسیار کم است. اینها بعضاً بعنوان یک مرکز ثقل بالاتر مشکل ساز بودند ، همراه با وزن کمتر برای مانور بهتر ، گاهی اوقات باعث می شود بالابر بیمار تعادل خود را از دست بدهد و با آویزان شدن بیمار از بالابر ، از بین برود.

انواع دیگر بالابربیمار

بالابر حمام بیمار

افراد در حال بهبودی ممکن است قادر به بالا و پایین آمدن از وان بدون کمک نباشند ، اما دوش گرفتن به چند دلیل از جمله ایمنی و خطر سقوط نمی تواند گزینه ای باشد. بالابرهای بادی با طراحی مستقل و سهولت استفاده به حفظ عزت و حریم خصوصی کمک می کنند. بالابر وان به سبک بالشتک توسط یک پمپ فشار ضعیف تأمین می شود و در چند ثانیه باد می شود و گزینه ای قابل حمل را برای افرادی که می خواهند بدون خطر سقوط ، استحمام کنند ارائه می دهد. با ثبات بالای بدن ، کاربر می تواند بدون نیاز به بلند کردن پاها از لبه وان ، یا خم شدن از ناحیه کمر یا زانوها ، وارد وان شود. بسیاری از بالابرهای بادی بادی به راحتی برای استفاده بعدی جمع می شوند و پشتیبانی کمری را برای کاربر فراهم می کنند تا بتواند به راحتی موقعیت نشستن خود را تنظیم کند.

بالش بالابر بیمار

بیمارانی که زمان زیادی را در رختخواب می گذرانند می دانند که صرف بیشتر اوقات صاف به پشت ، چقدر ناراحت کننده (و کسل کننده) است. بالش بالش دستگاههای پشتی پر از هوا هستند که می توانند به افراد دارای پاهای ضعیف یا بی حرکت کمک کنند تا با فشار دادن یک دکمه موقعیت خود را در رختخواب تنظیم کنند و فشار مجبور شدن به حالت نشیمن را فقط با استفاده از قدرت بالای بدن و هسته از بین ببرید. کمپرسور هوا با باتری پس از قرار دادن بالش در بالای تشک ، بالش را باد کرده و کاربر را به حالت نشسته راحت می رساند و از پشتیبانی ثابت برخوردار می شود. این آسانسورهای قابل حمل و بادی را می توان برای نگهداری و حمل و نقل آسان جمع کرد.



:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()